سوریه باید مانند یوگسلاوی تجزیه گردد

© AP Photo / Alik KepliczUS Admiral James Stavridis
US Admiral James Stavridis - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قومندان سابق ناتو در اروپا طرح تجزیه سوریه را پشنهاد کرد.

جیمز استاوریدیس قومندان سابق ناتو در اروپا گفت: ممکن است در حال حاضر تلاش ها برای برقراری آتش بس در سوریه کارکرد داشته باشد، اما جنگ در این منطقه به این زودها به پایان نمی رسد. جنرال جیمز استاوریدیس در مقاله ای که در "Foreign Policy " منتشر شد، نوشته است" تلاش ها برای پیدا کردن راه حل بحران سوریه ادامه دارد، اما مشکل اصلی در این واقعیت نهفته است که بازیکنان اصلی نمی توانند در مورد یک راه حل جامع در قبال سوریه به توافق برسند. امریکا و روسیه در مورد سرنوشت بشار اسد اختلاف نظر دارند، عربستان سعودی و ایران در درگیری جغرافیای سیاسی و مذهبی فرو رفته اند و روسیه و ترکیه در مورد مسائل تاکتیکی و استراتژیکی اختلاف نظر دارند. به گفته وی، واضح است که دیگر یک دولت واحد طی این مدت جنگ و درگیری در سوریه باقی نمانده است. جنگ داخلی مردم این کشور پارچه چارچه کرده و بخش اعظم این کشور توسط رهبران مختلف کنترول می گردد. من قسم می خورم از دولت مستقل تنها یک نفرت باقی مانده است. قومندان سابق ناتو در اروپا گفت: وقت زمان آن رسیده تا در مورد تجزیه این کشور فکر کنیم.

تانک های ترکیه در سرحد ترکیه - سوریه - اسپوتنیک افغانستان
سوریه: لحظه حقیقت
به گفته استاوریدیس، درست است این یک تصمیم خطرناکی است که همه را تهدید می کند و جامعه بین المللی به شدت از آن هراس دارد. اما با این حال، برای پایان دادن به این درگیری و ایجاد زمینه برای مذاکرات لازم است تا این طرح در مذاکرات ژنو پیشنهاد گردد.

قومندان سابق ناتو اشاره می کند، سوریه تنها پس از جنگ جهانی اول شکل گرفت و اکنون نمی تواند دارای تمدن باستانی مانند ایران، ترکیه و یونان که خود را به رخ ما کشد باشد، چرا که جنگ در این کشور آغاز و تاکنون ادامه دارد. استاوریدیس رژیم اسد را یک رژیم خشونت امیز دانست که علاوه برای تمام مشکلات دچار کمبود آب نیز می باشد. وی افزود ، سوریه قبلا به دلیل اختلافات مذهبی و قومی تقسیم شده بود. استاوریدیس آینده تجزیه سوریه طبق شرح ذیل می داند: باید منطقه علوی ها در اطراف دمشق ایجاد گردد که تحت کنترول اسد و یا هر کسی دیگر که جایگزین آن گردد، باشد. این منطقه — منطقه مرکزی و رهبری رژیم سنی مذهب میانه رو پس از سرکوب گروه های تروریستی در این کشور گردد. بلاخره ممکن است قلمرو کردها در شرق کشور ایجاد گردد. در عین حال تقسیم دولت ممکن است به شیوع های مختلف البته پس از یک مدتی، مانند یوگسلاوی قبل از فدراسیون ، بوسنی پس از توافقنامه پیمان دیتون، اما فدارسیون مانندعراق.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала