استقبال از خروج قوای نظامی روسیه از سوریه

© AFP 2023 / JOE KLAMARاستقبال از خروج قوای نظامی روسیه از سوریه
استقبال از خروج قوای نظامی روسیه از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل از خروج قوای نظامی روسیه از سوریه استقبال کرد

شورای امینت سازمان ملل از تصمیم روسیه مبنی بر خروج بخشی عمده قوای نظامی این کشور از سوریه استقبال کرد. اسماعیل گاسپار مارتینز دیپلمات شورای امنیت این اقدام روسیه را یک گام مثبت ارزیابی نمود. آقای مارتینز نماینده دائم انگولا در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه مارچ سال 2016 معتقد است، این تصمیم روسیه می‌تواند نتیجه همکاری خوب بین واشنگتن و مسکو باشد. پیش از این ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در شورای امنیت گفت:، اتخاذ این تصمیم روسیه نشان دهنده تعهد این کشور به روند سیاسی می باشد. این دیپلمات روسیه همچنین تاکید کرد، مسکو همچنان به ارائه کمک های بشردوستانه خود به مردم سوریه ادامه میدهد.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس نیز از خروج نیروهای روسیه از سوریه استقبال نمود و آن را یک گام ارزنده دانست.

وزیر امور خارجه انگلیس در صفحه شخصی خود در "توییتر" نوشته است، « این تصمیم روسیه در صورتی موافقیت آمیز می باشد که بخشی از تعهد واقعی به تغییرات سیاسی برای پایان دادن به درگیری های مسلحانه در سوریه گردد».
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان گفت: خروج نیروهای نظامی روسیه از سوریه نخستین نشانه گام مثبت در حل و فصل بحران این کشور می باشد. وی اشاره کرد این اقدام به احتمال زیاد، فشار بر بشار اسد رئیس جمهور سوریه را افزایش میدهد و فرصتی خوبی برای دمشق در زمینه آغاز گفتگوی سیاسی جدید در مذاکرات ژنو را فراهم می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала