بیانیه پوتین در مورد خروج نیروهایش از سوریه واشنگتن را غافلگیر کرد

© AP Photo / J. Scott Applewhite, FileWashington
Washington - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجله "Politico" چاپ امریکا نوشته است، بیانیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد خروج نیروهای نظامی اش از سوریه دولت امریکا را غافلگیر کرد. مقاله تحت عنوان "پوتین باز هم اوباما را غافلگیر کرد" در این مجله به نشر رسید.

این منبع می افزاید، جانش ارنست سخنگوی قصر سفید در یک کنفرانس خبری به پاسخ پرسش هایی در مورد خروج نیروهای نظامی روسیه از سوریه تنها دست تکان داد. با این حال، دیگر مقامات امریکا با عجله شروع به جمع آروی اطلاعات لازم در این مورد نمودند.

قابل ذکر است، باراک اوباما رئیس جمهورامریکا مدتی قبل در مصاحبه اخیرش با مجله "Atlantic" گفت: توازن قدرت روسیه در سوریه محاسبه نگردیده کم کم اوضاع سوریه از کنترولش خارج می گردد.

در مقاله این مجله آمده است؛ پوتین طی چند سال گذشته بارها اوباما را غافلگیر کرده است. به طور مثال، الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 و اکنون پایان دادن به عملیات نظامی در سوریه. با این حال، نه اوباما، نه سیاستمداران و نه مقامات استخباراتی توانستند در مورد اقدامات پوتین پیش بینی کنند. ماه گذشته خبرنگار بلومبرگ از اوباما پرسید، آیا فکر نمی کنید که باز هم پوتین شما را در سوریه غافلگیر کند. وی به پاسخ سوال این خبرنگار تنها گفت: حملات قوای هوایی روسیه در روسیه نشان دهند ضعف رئیس جمهور سوریه می باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала