بهترین شیوه ترک سگرت

© Fotolia / Ivanmateevسگرت
سگرت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترک سریع سگرت موثرتر از ترک تدریجی است.

متخصصان بریتانیا،  نویسندگان مقاله ای در مجله Annals of Internal Medicine به این نتیجه رسیدند، کسانیکه به کشیدن سگرت عادت دارد و بتدریج مقدار  کشیدن سگرت را کم می کنند در مقایسه با افرادی که  سریع و یکدفعه سگرت را کنار می گذارند  از شانس کمتری در رهایی از این بلا برخوردارند.

نیکلا لیندسون  هاولی  و همکاران وی  از 697 سگرت کش  داوطلب  دعوت کردند در یک آزمایش  شرکت کنند.  آنها را به دو  دسته تقسیم کردند.  به هر دو گروه پیشنهاد شند از کشیدن سگرت خودداری ورزند.  اعضای گروه اول بلافاصله از کشیدن سگرت خودداری   ورزیدند و اعضای گروه دوم طی  دو هفته  میزان سگرت را کم کردند.  همه  دسترسی  یکسانی به  آدامس های سگرتکش  و پلاسترهای نیکوتین داشتند. پس از این آزمایش متخصصان طی 6 ماه از داوطلبان سوال کردند تا چه اندازه  ترک سگرت بدین شکل نتیجه داشته است و  غلظت مونکسید کربن در  تنفس  داوطلبان را اندازه گرفتند.

معلوم شد که پس از 4 هفته 49 نفر از گروه اول  ترک سگرت کردند. در بین افرادی که به تدریج  از کشیدن سگرت خودداری ورزیدند، این شاخص 39 نفر بود. البته متخصصان  هشدار می دهند که  نتایج آنها اصولا در رابطه با کسانی  اعمال شده است که مایل به ترک سگرت  در اسرع وقت بودند.  شاید برای افراد دیگر  ترک تدریجی سگرت مناسب تر باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала