سایت بین المللی Yandex در ایران بسته شده است

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دفتر Yandex در مسکو
دفتر Yandex در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران انتیرنیت پارتل Yandex را بسته میکند. در این باره روزنامه «Kommersant» به نقل از یک منبع نزدیک به حکومت روسیه نوشته است.

طبق اطلاع منبع blockediniran.com، سایت بین المللی yandex.com که برای سایت های روسی، اوکراینی، بیلوروسی، قزاقی و ترکی «Yandex» دسترسی فراهم می سازد، بسته شده است. در عین حال منابع منطقوی، بشمول yandex.ru، در ایران قابل دسترسی می باشند. در «Yandex» واقعیت بسته شده yandex.com را نفی نمی کنند، ولی کمپنی ثبوت های در این باره در دست ندارد که این کار «بطور مرکزی» صورت گرفته است. در یاندیکس افزودند:"این برای ما بازار اولویتی نمی باشد".
ماکسیم سوسلوف آتشه مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران تائید کرد که yandex.com بسته شده است. او گفت:"جانب ایران عقیده دارد که در آنجا معلومات وجود دارند که با ارزش های آنها مطابقت ندارند. اگرچه yandex.ru کار میکند".
به گفته سوسلوف، اکثریت سایت ها، بشمول سایت های روسی، با ارزش های اسلامی مطابقت ندارند. دیپلومات گفت:" اداره خاصی وجود دارد که سایت ها را می بیند و همین اداره راجع به مسدودساختن این یا آن سایت فیصله اتخاذ میکند". به گفته موصوف، حالا در ایران Facebook، Twitter، «ВКонтакте» بسته شده اند. سوسلوف افزود:" بسیاری مردم بصورت فعال از سرویرهای VPN فعالانه استفاده میکنند و از این فلتریشن جلوگیری مینمایند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала