کارشناس راجع به پنج خصوصیت ممیزه عملیات نیروهای هوایی – فضایی روسیه در سوریه

© Screenshot: Ministry of defence of the Russian Federationعملیات نیروهای هوایی - فضایی روسیه در سوریه
عملیات نیروهای هوایی - فضایی روسیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اندری کوشکین آمر دیپارتمنت سیاست شناسی و جامعه شناسی پوهنتون اقتصادی پلخانوف مسکو در مصاحبه با تلویزیون RT روسیه به پنج خصوصیت ممیزه اصلی عملیات نظامی روسیه در سوریه اشاره نمود.

کوشکین تصریح کرد:" خصوصیت اول — اوپراتیفی بودن و سنجیده بودن و اتخاذ تصمیم ها برای ورود گروپ هوایی به سوریه در مطابقت با منطق سیاست خارجی محسوب میشود".
سیاست دان گفت:" سرقوماندان اعلی قوای مسلح روسیه قبل از انجام این عملیات با سران اکثریت دول شرق نزدیک ملاقات های زیاد دوجانبه برای آن انجام داد، تا نزد او تصور دقیق بوجود آید و او بعداً از عالی ترین تریبون بین المللی — مجمع عمومی سازمان ملل متحد — به مناسبت 70 سالگرد آن سخنرانی ایراد کرد.

کوشکین، ضمن نتیجه گیری، این همه را به مثابه «توانایی اساسمندساختن به سطح بین المللی، در داخل دولت و واردساختن اوپراتیفی گروپ هوایی» تشریح کرد.
کارشناس گفت:" خصوصیت دوم: ایجاد تمام شرایط برای پیشبرد موفقانه عملیات. همزمان ملاقات ها به تمام سطوح برای آن جریان داشتند، تا منازعه به سطح سیاسی حل شود. تشریک مساعی دقیق عملیات نظامی با فعالیت های سیاسی دیپلوماتان، شخصیت های سیاسی، تحرک منطق پیشبرد اقدامات در باره حل منازعه جریان داشت".
او به مثابه مثال ملاقات ها در باره مساله سوریه در ژینیو و همچنان ملاقات های جانب روسیه با نمایندگان امریکا یاداوری نمود.
کوشکین یاداوری کرد:"خصوصیت سوم: توانایی هماهنگ ساختن فعالیت های همه نیروهای مسلح در این منازعه می باشد. تماس سریع با نظامیان امریکایی، حتی سریعتر، نسبت به تماس با شخصیت های سیاسی صورت گرفت. ما یادداشت تفاهم هوایی راجع به اجازه نه دادن به حوادث در اسمان سوریه، نه تنها پیشنهاد کردیم، بلکه آن را امضا کردیم و دو روز بعد نظامیان امریکایی به این نتیجه رسیدند که این یادداشت موثر است. ما برای همکاری متقابل در باره نقاط واردآوردن ضربات، وقتیکه به ما گفتند که مسکو باید از واردآوردن ضربات بر اپوزیسیون میانه رو امتناع ورزد، آماده بودیم. ما گفتیم:" این اپوزیسیون در کجاست؟ نشان دهید، ما آماده ایم بر آن ضربات وارد نه کنیم".
برعلاوه این، مسکو نشان داد که موفقیت عملیات میتواند در هماهنگی با نیروهای مسلح سوریه در زمین تامین شود.
کارشناس خاطرنشان ساخت:" عمده ترین مساله اینست که ما به همه جهان نشان دادیم که آن تسلیحات و تخنیک عصری، متخصصین که خدمات آنها را انجام میدهند، اراده سیاسی رهبران، سرقوماندان اعلی ما، با سطح عالی جهانی مطابقت دارد".
کوشکین افزود:" ما این سطح را بوجود آوردیم، به خاطریکه امریکا هیچ چیزی مشابه طی یک و نیم سال بمبارد بر افراد مسلح داعش، سازمان که توسعه یافت و تحکیم گردید، نشان داده نتوانست".
کارشناس نظامی طی تبصره خود اظهار داشت:" خصوصیت چهارم، توانایی نظامیان در باره تماس گرفتن با مردم محلی، برای تامین نه تنها تشریک مساعی دقیق، بلکه مدنظرگرفتن خصوصیات فعالیت های محاربوی در شرایط پیچیده اقلیمی سوریه، و در عین حال، برقرار نمودن تماس ها با گروه های مسلح که در حال حاضر برای گذاشتن سلاح بر زمین و یا شرکت در منازعه به طرفداری نیروهای مسلح سوریه اماده می باشند، محسوب میشود".
او خاطرنشان ساخت:"این توانایی رخنه کردن در صحنه عملیات جنگی، همگرایی مساعی ممکن نیروهای مسلح محلی برای آن است، تا منازعه حل گردد".
اندری کوشکین در ادامه گفت:"خصوصیت پنجم، اوپراتیفی بودن و آن درایت شمرده میشود که سرقوماندان اعلی در مورد این فیصله اتخاذ کرد که عملیات باید بصورت کل، خاتمه یابند، نیروهای عمده خارج ساخته میشوند، ولی نیروهای لازم در تارتوس و حمیمیم باقی می مانند و امنیت آنها از هوا، از بحر و از فضا تامین خواهد شد".
او اظهار داشت:"این شفاف ترین منازعه مسلحانه، خاصتاً از جانب نیروهای مسلح فدراسیون روسیه است که در تاریخ منازعات جهانی ثانی ندارد. ما بصورت کامل در رژیم آن لاین راجع به چگونگی ضربات هوایی — در کجا، چگونه و چند ضربه و چرا، ارایه می کردیم".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала