اولین خروج انسان به فضای آزاد در تاریخ 51 سال قبل صورت گرفت

© Sputnik / RIA /  مراجعه به بانک تصاویر الکسی لیونوف
الکسی لیونوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفینه فضایی دو نفری «وسخود -2» به مدار زمین جهت انجام تجربه نو – برآمدن انسان به فضای آزاد، رسانده شد. این ماموریت مرحله مهم در پروگرام مهتاب شوروی بود.

تمام کشور ناظر خروج به فضای آزاد بود. این کار در تاریخ 18 مارچ سال 1965 رخ داد. الکسی لیونوف در خارج از سفینه «وسخود — 2» در حدود 12 دقیقه قرار داشت. بعد از برآمدن از کلکینچه، او با حرکت سبک از سفینه جدا شد و به سهولت به اندازه طول ریسمان که او را با سفینه وصل میکرد، شنا نمود. قبل از بازگشت به سفینه فضانورد کمره سینمایی را از پایه جدا ساخت و ریسمان را به دور دست پیچاند و وارد سفینه شد. برای برآمدن به فضای آزاد اتحادیه علمی تولیدی «زویزدا» لباس خاص فضانوردی بنام «بیرکوت» ساخته بود. تمرینات برآمدن به فضای آزاد در طیاره تو — 104، جای که ماکیت سفینه «وسخود — 2» با جسامت طبیعی آن جابجا شده بود، صورت گرفت. در این باره calend.ru خبر داده است.
چندی بعد از برآمدن لیونوف به فضای آزاد، تجربه مشابه را امریکایان نیز تکرار کردند. در تاریخ 3 جون سال 1965 فضانوردان امریکایی جمیس ماکدیوات و ادوارد وایت که در سفینه «Gemini-4»، کلکینچه را گشودند و وایت به فضای آزاد برآمد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала