پدر پسربچه کشته شده در ترکیه: آیا گناهکاران را کدام وقتی در این کشور مجازات کرده اند؟

© AFP 2023 / Ozan Koseترکیه
ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هزار روز از لحظه سپری شده، وقتیکه بیرکین ایلوان – نوجوان 15 ساله که هنگام اعتراضات در میدان گیزی استانبول صدمه دیده بود، جان داد. آنگاه، پولیس از فاصله نزدیک مرمی گازی را شلیک نمود که بر سر بیرکین اصابت کرد و بعد از آن نوجوان به کوما رفت که در طول 9 ماه به هوش نیامد.


مقصرین مرگ بیرکین تا به حال مجازات نشده اند. پدر او سامی ایلوان در سالگرد مرگ او با خبرگزاری سپوتنیک مصاحبه نمود و اعتراض و خشم خود را علیه بی تفاوتی مقامات و قضا اظهار داشت.
ایلوان گفت:"من در این روزها با درد نه تنها راجع به پسر خود، بلکه راجع به همه اطفال کشته شده که مقصرین قتل آنها تا به حال محاکمه نشده، می اندیشم. کاخ های عدالت در تمام کشور به محل مبدل گشته، جای که وحشتناکترین درامه ها در زندگی مردم که خویشاوندان و اطفال شان را از دست میدهند و حتی امیدی آن را هم ندارند که جنایتکاران به کیفر اعمال شان رسانده خواهند شد، رخ میدهند.
خویشاوندان مقتول در تاریخ 25 جون سال 2013 عریضه تحقیق راجع به وضع قتل مقتول به محکمه سپرده بود. از آن زمان دونیم سال سپری شده است. در این مدت در کار تحقیق هیچگونه پیشرف، باوجود آنکه همه چیز کاملاً روشن است، صورت نه گرفته است. همه مظنونین معلوم اند. اگر این کار به نفع حکومت می بود، همه مقصرین مدتها قبل در زندان به سر می بردند. ولی حالا این کار صورت نمی گیرد. قاتلان نوجوانان عبدالله سامیرت، علی اسمعیل، اخمیت اتاکان، حسن فرید که هنگان تظاهرات اعتراضیه به قتل رسانده شده بودند و بسیاری قربانیان دیگر عملکرد مقامات همچنان در آزادی به سر می برند. تحقیق یا پیش برده نمی شود یا به تعویق انداخته میشود.
سامی ایلوان می پرسد: آیا کدام دوسیه جزایی در این کشور تا اخر رسانده شده؟ ایا کدام مجرم حاکم را مجازات کرده اند؟
قبلاً در جریان قضایی معلومات در این باره بوجود امد که در جریان تحقیق قضیه قتل بیرکان ایلوان نام پولیس که بر او مرمی گاز اشک آور شلیک کرده بود، تثبیت شده است. بعداً لوی څارنوال هادی صالح اعلام داشت که کار در باره تثبیت هویت بصورت دقیق و فعال پیش برده میشود. سامی ایلوان بر سخنان څارنوال چنین تبصره نمود:"چرا تا به حال هیچکس، جز از څارنوال، اعلامیه رسمی ایراد نکرد؟ چون جزئیات جنایت همه معلوم اند. بیش از دو سال نام قتل ایلوان را معلوم کرده نمی توانند. آیا فعال بودن و دقت تحقیقات همین است؟ در واقعیت امر، آنها نام شخصی را بسیار خوب میدانند، ولی خاموش اند، به خاطریکه جنایات خودی را پنهان می کنند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала