بمب های هوشمند و یا بم افگن های عاقل

© Sputnik / Aleksandr Kondratukبم افکن های عاقل روسیه
بم افکن های عاقل روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سایت خبری Saker اطلاع داده است که پیلوتان روسی به استفاده از زیرسیستم محاسبات کمپیوتری تخصصی SVP-24 شروع به استفاده کرده اند .

مایکل پک تحلیل گر مجله The National Interest به اشاره به ویب سایت Saker مینویسد ، روسیه ادعا دارد که بمب جدید هوشمند را ساخته است. اما واقعیت این است که بمب ها هوشمند نشده اند ، بلکه این طیارات هستند که " مغز " شان بزرگ شده است.
سایت خبری Saker اطلاع داده است که پیلوتان روسی به استفاده از زیرسیستم محاسبات کمپیوتری تخصصی SVP-24 شروع به استفاده کرده اند. به کمک این سیستم بمب های هدایت شونده معمولی به سلاح های هدایت شونده دقیق تبدیل میشوند. این سیستم به طور دوامدار موقعیت طیارات و هدف را با استفاده از سیستم Glonass مقایسه کرده ، بر علاوه مقدار فشار ، رطوبت ، سرعت باد را با سرعت طیاره مقایسه کرده و پارامتر های محیط را اندازه گیری میکند. سیستم متذکره قادر است معلومات بیشتر را از دیگر پایگاه ها در زمین و طیارات در هوا بدست اورد. در نتجه SVP-24 زمان پرتاب بمب را بطور خودکار معین میسازد تا در صورت پرواز غیر هدایت شونده هدف را بطور دقیق بزند ، که انحراف از هدف را گاهی 3 الی 5 متر تشکیل میدهد. بناً پیلوت حتا ضرورت ندارد تا در مورد هدف گیری فکر کند. این سیستم به ساده گی وارد جرئیات دقیق هدف گیری میشود و این بسیار مهم است ، راکت ها در منطقه مورد نظر پرواز نموده و بمب به طور خودکار پرتاب میگردد. این سیستم میتواند توجه خود را در پیدا کردن دشمن ، طیارات ، راکت ها و سایر اسلحه ضد هوایی تمرکز بدهد. ایالات متحده امریکا سیستم مشابه را به نام JDAM دارد. سیستم هدایت شونده JDAM امریکایی در خود بمب ها نصب میشود ، در حالیکه سیستم مشابه روسی در طیارات نصب میگردند. برتری SVP-24 روسی در مقایسه با JDAM امریکایی اشکار میباشد.سیستم روسی ارزان تراست ، زیرا در طیارات نصب شده و میتوان از ان بار بار استفاده نمود ، در عین حال سیستم امریکایی ان 25000 هزار دالر تمام میشود ، و یک بار مصرف میباشد.

بر علاوه باید به خاطر داشت که SVP-24 یک سیستم بمباران خودکار بوده که تمام محاسبات خود را در داخل طیاره انجام میدهد و بمب در جای می افتد که باید به افتد. با تاسف کاملترین سیستم های هدف گیری بمب میتواند اشتباه کند.

یک زمان تصور میشد که به کمک سیستم بمبارد Norden میتوان از ارتفاع 6000 متر بمب را بر هدفی که در زمین قرار دارد ، دقیق پرتاب نمود ، اما در واقع انحراف بمب از دایره هدف به اندازه 100 متر فاصله داشت.

چنین اشتباهات در زمان جنگ دوم جهانی و در جنگ با ویتنام صورت گرفته بود. بمب در اطراف هدف پرواز میکرد اما دقیق به هدف اثابت نمی کرد. اگر سیستم SVP-24 دقیقاً همه چیز را محاسبه کند ، درین صورت بمب باید درست به هدف بخورد. اما اگر در محاسبه حد اقل برخی از اطلاعات نادرست باشد ، بمب در مسیر پرواز اشتباه کرده و دوباره اعیار کردن ان غیر ممکن است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала