المان و چین مشترکاً با جنایات سایبیری مبارزه خواهند کرد

© Fotolia / Artur Marciniecدکترین امنیتی جدید روسیه در عرصه تولید و تبادل اطلاعات
دکترین امنیتی جدید روسیه در عرصه تولید و تبادل اطلاعات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توسعه مشارکت اقتصادی و دسترسی بر بازارهای همدیگر، مبارزه با دزدی رازهای صنعتی – موضوعات عمده بازدید دولتی یوآخیم گاوک رئیس جمهور المان فدرال از چین بود. بازدید تا 24 مارچ طول می کشد. آخرین بار هورست کیلیر رهبر وقت دولت المان از چین در سال 2010 بازدید بعمل آورده بود.

بازدید مذکور رهبر المان موفقیت های زیادی به مشارکت اقتصادی چین و المان به بار آورد و به زمینه مساعد برای ماموریت کنونی یوآخیم گاوک مبدل گشت. طرفین 13 سند راجع به همکاری مالی وصنعتی، بشمول صدرو طیارات، امضاء کردند. کانسرن هوایی — فضایی ایربس از پیکن سفارش صدور 30 طیاره نوع А330 و 100 طیاره دیگر А320 دریافت کرده است. مبلغ مجموعی قرارداد را 15.5 میلیارد یورو تشکیل میدهد. این بزرگترین قرارداد می باشد که با چین عقد شده است.
میخائیل کلاوس سفیر المان در چین در آستانه بازدید یوآخیم گاوک تفهیم نمود که طرفین بالای موافقت نامه کار میکنند که به تحکیم امنیت سایبیری دو کشور کمک خواهد کرد. این مساله در مناسبات دوجانبه در پیکن قبلاً سلف رئیس جمهور فعلی بعد از جنجال پر سر و صدای، مربوط به متهم ساختن جانب چین به ساختن قطار سریع السیر مقناطیسی که به قطار بسیار مشابه بود که به چین از طرف کمپنی المانی «ترانس رپید» فروخته شده بود، مطرح ساخته بود.
موافقت نامه راجع به جلوگیری از کاپی نمودن رازهای صنعتی میتواند تا ماه جون آماده گردد. انتظار میرود که بازدید یوآخیم گاوک دو طرف را به این کار وادار خواهد ساخت. در عین حال اندری ماسالوویچ کارشناس عرصه استخبارات رقابتی، کارمند اسبق آژانس مخابرات و اطلاعات دولتی اثرات موافقت نامه آینده را با احتیاط تمام ارزیابی میکند.
او میگوید:" چنین توافقات به اندازه تقریباً یک چهارم بار مفید تخنیکی در قبال دارند و به بهبود شرایط بازاری در عرصه جنایات سایبیری مساعدت میکنند. تقریباً دو چهارم — این فقط اعلامیه راجع به نیات در باره تحت کنترول قراردادن ساحه سایبیری می باشد. تقریباً یک چهارم — این وضع غیرقابل کنترول است. نه تنها کنترول آن دشوار است، بلکه ثابت ساختن حملات انجام شده عملاً ممکن نمی باشد. و مساله بسیار جالب اینست که در عقب حملات اکثراً کشورها نه، بلکه گروپ ها قرار دارند. در موافقت نامه آینده شاید صحبت بر سر تبادله پایگاه های معلوماتی، مطلع ساختن یک دیگر، همگرایی دسترسی بر منابع دارای خصوصیات معلوماتی مطرح بحث خواهد بود. ولی، در واقعیت امر، اوضاع در ساحه سایبیری را موافقت نامه های مشابه شدیداً بهبود بخشیده نمی توانند. ساحه سایبیری بر بنیاد قوانین بازاری خود فعالیت میکند.
المان بزرگترین شریک تجارتی چین در اتحادیه اروپایی و ششمین همکار ان — در جهان می باشد. در عین حال برای چین راه اندازی مناسبات با کشورهای عضو اتحادیه اروپایی و «نیروی محرکه» آن — المان در شرایط رقابت جهانی با امریکا و مهمترین متحد آن جاپان بسیار مهم می باشد. در عین زمان، مناسبات خاص بین چین و جرمنی باعث احساس مختلط در اروپا می گردد. از یک طرف، المان ظاهراً منافع همه کشورهای اتحادیه اروپایی را در چین گسترش میدهد. ولی در عین حال این سوال بوجود می آید که آیا رهبری مشابه المان در خاک کشور عمده آسیایی و «نیروی محرکه» تمام اقتصاد قاره به المانی ساختن خود اتحادیه اروپایی مساعدت نخواهد کرد؟ و این جریان زیرآبی بازدید دولتی رئیس جمهور المان از چین محسوب میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала