طیاره روسی «فریگات ایکوجیت» در اروپا مونتاژ خواهد شد

© Sputnik / Kataev MaximSuperjet-100
Superjet-100 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طیاره نو دارای بدنه وسیع مسافربری روسی «فریگات ایکو جیت» در یکی از سه کشور – چک، سلواکی یا جرمنی که بعد از انتخاب در لست باقی می مانند، مونتاژ خواهد شد. کی چانس بیشتر راه اندازی تولید نوآور روسیه را دارا می باشد؟

الکساندر کلیموف آمر پروژه به خبرگزاری «سپوتنیک» چنین معلومات دااد:"صحبت بر سر ساختن تولید کاملاً جدید «از صفر» برای مونتاژ نهایی و آخری مطرح می باشد". ما ساحه به مساحت 250 هزار مترمربع جستجو میکنیم که در آن خط مونتاژ، ناحیه لوژیستیکی، گدام ها، مرکز توزیع محصولات و خط پرواز قرار داشته باشند. ما مجموعه کامل مطالبات داریم، به خاطریکه مونتاژ طیارات از قطعات و اگریگات های صورت خواهد گرفت که در محلات دیگر تولید میشوند. مطالبه عمده نسبت به لوژیستیک — موجودیت میدان هوایی، راه در نزدیک محل مونتاژ و عدم موجودیت کوچه های به اصطلاح تنگ می باشد. باید متخصصین دارای تخصص عالی نیز موجود باشند. چک و سلواکی تجربه مونتاژ طیارات ایل — 14 شوروی دارند و جرمنی طوریکه معلوم است طیارات ایربس — 321 به گنجایش 200 نفر می سازد. شرایط مالی را نیز مدنظر خواهیم گرفت، مقصد از حمایت دولتی در داخل کشور، سیستم پرداخت مالیات و قوانین ایکالوژیکی می باشد. ما با وضع ناخوشآیند در سویس مواجه شدیم. در انجا ساحه را بررسی میکردیم و همه چیز طرف قبول ما بود. ولی مردم اعتراض کردند و معلوم شده که در آنجا نوع خاص بی مانند بقه به سر می برد. به این منظور همه پرسی راه اندازی کردند و ما مجبور شدیم از پروژه صرفنظر نمائیم. ما مجموعاً 150 ساحه در کشورهای مختلف اروپایی بررسی کردم. در ماه جون سه دواطلب نهایی — دریزدن، براتیسلاف و پراگ را بررسی خواهیم کرد و آنگاه در مورد مشارکت فیصله اتخاذ خواهیم کرد.
الکساندر کلیموف افزود که تحریمات به مونتاژ اروپایی طیاره « فریگات جیت» مزاحمت نمی کند. نه خود کمپنی و نه هم پرسونل آن در لست سیاه اتحادیه اروپایی قرار ندارد. همچنان بر همکاری در عرصه هوانوردی ملکی ممنوعت وجود ندارد. در مرحله اول در چک، سلواکی یا جرمنی در سال 15 طیاره و بعداً 45 طیاره تولید خواهند شد. گنجایش اعظمی آن — 325 مسافر، فاصله پرواز — تا 4500 کیلومتر می باشد. طیاره به اساس شیمای نو آیرودینامیکی با بدنه بیضوی طراحی میگردد. نخستین پرواز در سال 2019 در نظر می باشد.
ولی آیا تحقق چنین پروژه گرانبها در شرایط بحران واقعی می باشد یا خیر؟
اندری فومین مدیر مسوول مجله «وزلیت» بر این کار باور ندارد، اگر چه، طوریکه او به به خبرگزاری «سپوتنیک» اعلام داشت که «ما به چنین طیاره نو بسیار ضرورت داریم. طیارات وطنی دوربرد به اندازه 90% از طیارات خارجی Airbus و Boeing تشکیل شده است. وظیفه تعویض واردات بصورت پلانیزه حل میگردد. کمپنی «طیارات ملکی سوخوی» طیاره منطقوی «Superjet100» ساخته است. بعداً بجای طیارات کهنه شوروی، در قدم اول «تو — 154»، بکاربرد طیاره برد متوسط МС-21 در نظر می باشند. مرحله بعدی ساختن طیارات دارای بدنه وسیع با شرکای چینایی می باشد. طیاره «فریگات ایکو جیت» جای خود را در بازار پیدا کرده میتواند. چنین طیاره دارای بدنه وسیع برای فواصل متوسط متکی بر طرح های نو تخنیکی را نه Airbus و نه هم Boeing پیشنهاد نمی کند. اندری فومین میگوید که این قابل حیرت است که این پروژه خصوصی و بدون شرکت مالی دولت می باشد. حالا برنامه ها به هدف حمایت به مشکل پیش میروند. من فقط برای سازندگان طیاره «فریگات ایکوجیت» و مونتاژکنندگان آن در اروپا ارزوی موفقیت میکنم!".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала