رهبر اسبق استخبارات پنتاگون: بر داعش میتوان پیروز شد، اسلام افراطی را میتوان مغلوب کرد

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر داعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مایکل فلین رهبر اسبق استخبارات پنتاگون از طریق امواج تلویزیون RT اعلام داشت که، به عقیده او، تهدید روزافزون تروریزم در اروپا مستقیماً با بحران مهاجرت مربوط می باشد که قاره با آن مواجه شده است.

در عین حال مقامات کشورهای اروپایی مساعی کافی برای آن به خرج نمی دهند، تا از عهده این مشکل برآیند.
فلین اعلام داشت:"طی 24 ساعت اخیر من عمده تاً تبرئه کردن ها شنیدم: گویا اینکه پرابلم بسیار پیچیده، بسیار بزرگ مقیاس است و نمی توان از عهده آن برآمد… ولی برای من این عذر معقول نمی باشد".
فلین افزود، یک مانع دیگر در مبارزه با تهدید تروریستی که نتیجه مستقیم گسترش ایدیولوژی های مذهبی می باشد، رعایت بیش از حد نزاکت سیاسی می باشد.
رهبر اسبق استخبارات پنتاگون خاطرنشان ساخت:"ما باید خود را تبرئه نکنیم، ما باید از عذرخواهی اجتناب ورزیم. بانزاکت بودن سیاسی ما نیز از حد عدول نموده است. ما باید بیشتر عمل کنیم — و ما میتوانیم بیشتر عمل نمائیم. راه حل وجود دارد. بر داعش میتوان پیروز شد، بر اسلامگرایی افراطی میتوان غلبه حاصل کرد، ولی برای این کار باید مساعی بسیار زیاد به خرج داده شوند".
فلین معتقد است که اعمال تروریستی در بلجیم — این تبارز پرابلم است که هیچ یک کشور به تنهایی، کشورهای متحدشده و حتی قاره کامل، نمی تواند از عهده آن برآید. باید همکاری بین المللی را تحکیم بخشید که متوجه مبارزه با افراطیت مذهبی و تروریزم می باشد.
فلین گفت:"ما باید مقیاس این پرابلم را درک کنیم".
او در عین حال این امر را مستثنی نمی سازد که جهان در آینده با اعمال تروریستی نو و بروز خشونت ها در صورت مواجه خواهد شد، اگر جامعه بین المللی در برابر این پرابلم از همبستگی کار نه گیرد. چون این کار صورت نمی گیرد، پس ابتکار عمل در دست داعش و سازمان های مشابه قرار می گیرد — اعمال تروریستی در بروکسل ثبوت آنست.
مایکل فلین میگوید:"اولین کاری که باید انجام شود — برخورد بسیار جدی نسبت به این تهدید می باشد. ما می بینیم که اروپا چگونه سیاست مولتی کلتورالیزم پیش می برد — همه در آنجا برادر و خواهر اند — و در عین حال محلات بوجود می آیند که حتی پولیس هم نمی توانند به آن راه یابد. آنها از رفتن به آنجا وحشت دارند! تحمل موجودیت چنین مناطق در داخل کشور غیرمجاز است".
کارشناس عقیده دارد، برای سازماندهی فعالیت های متحد به سطح بین المللی دیالوگ صادقانه ضروری است. اگر روسیه و غرب مساعی شان را باهم متحد سازند، امکان حل بسیاری پرابلم های بین المللی بوجود می آید. او در اخیر گفت:"اگر ما اقدامات ستراتیژیک در این جهت اتخاذ نکنیم، اوضاع فقط بدتر شده خواهد رفت".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала