اردوی عراق شهر کبیسه در ولایت نینوا را کاملاً آزاد ساخته است

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeعراق
عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سایت خبری الشرق گزارش داد که اداره اطلاعاتی اخبار جنگ عراق اعلام کرده که شهر کبیسه واقع در ولایت الانبار در غرب عراق به صورت کامل از دست نیروهای گروه تروریستی داعش آزاد ساخته شده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی اداره یادشده آمده است: شهر کبیسه به صورت کامل آزاد شده و بیرق عراق بالای ساختمانهای آن بر افراشته شد و ساکنان این شهر با گل و شیرینی از نیروهای عراقی استقبال کردند.

این بیانیه اخبار منتشر شده در باره محاصره ساکنان فلوجه را رد کرده و اعلام داشته که سه معبر خروجی برای ساکنان این شهر در نظر گرفته شده، تا نیروهای عراقی بتوانند آنها را به اماکن امن منتقل سازند.

در جریان آزادسازی شهر کبیسه که با اجرای عملیات گسترده و تهاحم علیه نیروهای تروریستی از طریق چند جهت صورت گرفت، ده‌ها داعشی کشته شده، اما به نیروهای غیرنظامی و نیروهای عراقی تلفات وارد نشده اند.

یک افسر اردوی عراق اعلام داشت که نیروهای عراقی توانستند دو قریه را در جنوب شهر موصل مرکز ولایت نینوا در شمال عراق آزاد کنند.

اردوی عراق در روز پنجشنبه راجع به آغاز مرحله اول عملیات آزاد سازی ولایت نینوا تحت عنوان عملیات الفتح خبر داده بود.

وی در ادامه افزود: نیروهای ما توانستند دو روستای خربردان و خطاب واقع در جنوب موصل را آزاد کنند.

اردوی عراق همچنان اعلام داشته که نیروهای ایزدی و عشایر توانستند کنترول دو منطقه مرزی با سوریه به نام‌های ام الدیبان و ام جریس را که از توابع منطقه سنجار محسوب میشوند، به دست بگیرند و بدین ترتیب، توانسته راه های اکمالاتی داعش را قطع کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала