شاه اردون: ترکیه به اروپا تروریست می فرستد

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله دوم شاه اردون
عبدالله دوم شاه اردون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
"عبدالله دوم" پادشاه اردن در جریان ملاقات با شماری از سیاستمداران آمریکایی در واشنگتن گفت که ترکیه به اروپا تروریست می فرستد.

العالم: پادشاه اردن در این دیدار انقره را به اعزام تروریست به اروپا متهم کرد و گفت، بحران پناهجویان که قاره اروپا از آن رنج می برد، تصادفی نیست.

وی افزود، واقعیت آن است که عزیمت تروریست ها به اروپا بخشی از سیاست ترکیه است چون نوعی سیلی به اروپا از یک سو و تلاش برای خروج از مشکلات داخلی از سوی دیگر می باشد. 
عبدالله دوم ادامه داد، انقره می کوشد از بحران آوارگان و ورود تروریست به اروپا برای تحقق منافعش بهره برداری نماید.  
گفته میشود که یکی از اعضای کنگره امریکا در این ملاقات از پادشاه اردن پرسید، آیا این درست است که گروه تروریستی "داعش" نفت را به ترکیه صادر می کند؟ پادشاه پاسخ داد، حتما اینگونه است.
پادشاه اردن در ادامه اظهاراتش، ترکیه را بخشی از چالش های بین المللی دانست که جهان در زمان حاضر با آن مواجه است.ما به تلاش برای حل مشکلات تکتیکی علیه داعش ادامه دادیم، اما فراموش کردیم که ترک ها به شکل استرتیژیکی در این زمینه با ما همراه نیستند. ترکیه فقط از گروه های تروریستی در سوریه حمایت نمی کند، بلکه به جنگجویان خارجی اجازه عبور به این کشور را می دهد، همچنین به شبه نظامیان سومالیا و لیبیا کمک میکند. 
پادشاه اردن سپس با اشاره به اینکه افراط گرایی از ترکیه سرچشمه می گیرد؛ از مسئولین آمریکایی پرسید، چرا ترک ها اقدام به آموزش جنگجویان سومالیا کرده اند؟.
عبدالله دوم و جوده درباره توافقی که بر اساس آن اروپا متعهد شده 3 میلیارد دالر به ترکیه بپردازد، گفتند، ترکیه از مجموع 70 میلیون جمعیت کشورش فقط دو میلیون آواره دارد اما مشکل آوارگان سوریای در اردن بسیار بزرگتر از این مشکل برای ترکیه آنهم به نسبت جمعیتش است    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала