ایرانی که امریکا به حملات سایبیری متهم ساخته از میتود جستجوی Google استفاده میکرد

© East News / Imago Stock and Peopleگوگل
گوگل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از هفت ایرانی که مقامات امریکا در هفته گذشته به حملات سایبیری متهم ساخته، برای اهداف خود از میتود استفاده میکرد که برای استفاده کنندگان پیشگام در سیستم جستجوی Google قابل دسترسی می باشد.

در این باره روزنامه The Wall Street Journal در سایت خود در روز یکشنبه خبر داده است.
روزنامه بر منبع استناد میکند که راجع به تحقیق از حمید فیروزی آگاهی دارد. او به این امر متهم ساخته شده که در سال 2013 میتود Google dorking را برای آن بکار گرفته بود، تا کمپیوترهای آسیب پذیر را تثبیت کند که دروازه های بند در جوار نیویارک را فعال می سازند. به مجرد آنکه این هدف دستیاب شده بود، او گشودن راه بسوی کنترول بر اداره بند به شیوه دیگر آغاز کرده بود.
طوریکه روزنامه تصریح کرده، شیوه که او استفاده کرده، مدت ده سال موجود می باشد و غیرقانونی و نسبتاً موثر است و همیشه به نیات بد استفاده نمی شود. بطور مثال، از آن هاکران جداگانه استفاده میکنند که به کمپنی در یافتن رخنه در سیستم حفاظتی کمپیوترهای آن کمک میکنند.
در جمله اهداف هاکران 46 موسسه، بشمول Bank of America، Capital One Bank، بازار بورس نیویارک و بازار بورس الکترونی NASDAQ شامل بودند.
طبق قوانین امریکا، ایرانی را جزای ده سال حبس تهدید میکند.
همه مظنونین در جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و به اساس معلومات مقامات امریکا، به حکومت ایران و «لشکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» مربوط می باشند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала