روسیه در آزادسازی پالمیرا کمک کرد

© Sputnik / Dmitriy Vinogradovطیاره سو - 24 روسیه در حال پرواز از میدان هوایی حمیمیم در سوریه
طیاره سو - 24 روسیه در حال پرواز از میدان هوایی حمیمیم در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان در زمینه پیروزی های اردوی سوریه در مورد آزادسازی خاک کشور از دست جنگجویان داعش بر حمایت تبصره کردند که جانب روسیه و امریکا از جمهوری عربی سوریه بعمل آوردند.

به عقیده کاترین شاکدام متخصص در باره مسایل شرق نزدیک، موفقیت های سوریه در باره آزادسازی پالیمرا ثابت می سازند که روسیه، به تفاوت از امریکا و ناتو، در سوریه تاکتیک درست، مبتنی بر همکاری با حکومت این کشور اتخاذ کرده است.
کاترین شاکدام اعلام داشت:

"عملیات موفقانه در باره آزادسازی پالمیرا، طوریکه من تصور میکنم، ثابت می سازد که مبارزه وسیع با تروریزم مطابق پلان روسیه پیشبرده میشود. مسکو که بشار اسد رئیس جمهور سوریه از آن درخواست کمک نمود، یکجا با اردوی سوریه فعالیت میکند و تاکتیک آنها کار میدهد. و این کار از سیاست که در ظرف 5 سال اخیر امریکا و ناتو در سوریه پیش می برند که هیچ نتائیج نداده، تفاوت دارد. ما امروز موفقیت های آشکار مشاهده می کنیم که دیکتاتوری نه، بلکه همکاری نزدیک به آن منجر شده است".


کارشناس افزود، همین سیاست همکاری، نه تحمیل نظم خود به نتائیج مثبت منجر شده است.


روسیه توانست جریان مبارزه با داعش را دیگرگون سازد

بخش باستانی آزادشده پالمیرا از دست جنگجویان - اسپوتنیک افغانستان
زندگی بدون داعش: اولین تصاویر پالمیرا بعد از آزادشدن
قوای حکومتی و نیروی مردمی «بازان صحرا» به حمایت نیروهای هوایی — فضایی روسیه نبردهای سنگین به خاطر آزادسازی شهر باستانی پالمیرا پیش می بردند و توانستند آن را از سلطه تروریستان آزاد سازند. ژورنالیست نیل کلارک عقیده دارد که از برکت شرکت روسیه در عملیات نظامی در سوریه اردوی سوریه بر پیروزی ها بر افراد مسلح شورشی دست یافته است.
ژورنالیست باور دارد:" آزادسازی پالمیرا — این در لحظه کنونی پیروزی قابل ملاحظه شمرده میشود که بر گروه تروریستی «دولت اسلامی» در سوریه دستیاب شده است. و این کار طی مدت زمان کمتر از شش ماه بعد از آن صورت گرفت، وقتیکه روسیه عملیات خود در خاک این کشور آغاز کرد. به این نقطه توجه نمائید:

شهر توسط گروه ترورسیستی زمان اشغال گردید، وقتیکه آن را بصورت احتمالی امریکا و متحدین آن بمبارد میکردند. آنها علیه تروریستان جنگ را پیش می بردند که من آن را جنگ جنایتکارانه می خوانم. آنها مانند گذشته میخواستند بر رژیم اسد ضربه وارد سازند و «دولت اسلامی» بهانه بود که توسط آن میخواستند وارد سوریه شوند. فکر میکنم که حالا همه این موضوع را میدانند. ولی روسیه علیه تروریستان دست به اقدامات قاطع زد و فقط در ظرف شش ماه «دولت اسلامی» کنترول بر شهر پالیمرا را از دست داد و همچنان در خاک سوریه یک سلسله شکست های دیگر نیز متحمل گردید. من قبلاً در ماه سپتمبر سال 2015 می گفتم که کمک روسیه به اردوی سوریه اوضاع را بصورت بنیادی تغییر خواهد داد".


حالا مداخله در جمهوری عربی سوریه ناممکن است
در رهبری اردوی سوریه اعلام داشتند که آزادسازی پالمیرا به سرآغاز شکست کامل گروه تروریستی «دولت اسلامی» مبدل خواهد گشت. قبلاً خبر داده شده بود که امریکا با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن امکان استفاده از نیروهای زمینی این دول برای مبارزه با تروریستان مورد بحث قرار داده بود. سیاست دان طالب ابراهیم عقیده دارد که بعد از قرارگرفتن پالمیرا تحت سلطه اردوی سوریه چنین احتمال به صفر تقرب نموده است.


کارشناس در اخیر اظهار داشت:"

من مطلقاً باور دارم که اکثریت دول منطقه از موفقیت های اردوی حکومتی سوریه نهایت خرسند شده اند، ولی آنها در این مورد به صدای بلند اعلام کرده نمی توانند، به خاطریکه در همه موارد از اوامر امریکا پیروی میکنند. آنچه که به مردم ساکن در پالمیرا مربوط میگردد، — آنها، بالاخره، بر رهایی از سلطه تروریستان که از دیر زمان انتظار آن را داشتند، دست یافتند. زمان که تحت اسارت «دولت اسلامی» سپری کرده، برای آنها وحشت طولانی بود. من از نزدیک با باشندگان محلی صحبت نموده ام و آنها به من راجع به چیزهای وحشتناک قصه کردند که جنگجویان مسلح انجام میدادند. مردم بر اردوی حکومتی — یگانه نیروی که شهرهای آنها، مناطق تاریخی را آزاد کرده میتواند، ثروت های فرهنگی را بازگردانده میتواند و مردم سوریه را نجات داده میتوند، اعتماد دارند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала