رسانه ها راجع به تقاضای بی سابقه به سلاح روسی بعد از عملیات نظامی در سوریه خبر داده است

© Sputnik / Dmitry Vinogradov طیاره کثیرالستفاده سو - 34
طیاره کثیرالستفاده سو - 34 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از برکت عملیات اخیر روسیه در سوریه، تقاضا به سلاح های روسی به شدت افزایش یافت. طبق گزارش های رسانه ها، در سال های آینده روسیه قراردادهای به مبلغ 6 تا 7 میلیارد دالر امضا خواهد کرد.

بعد از پایان عملیات نظامی روسیه در سوریه، توجه سایر کشورها به سلاح های روسی افزایش یافته است. روزنامه «کامرسانت» می نویسد که روسیه در این عملیات 30 میلیارد روبل صرف کرده است. به گفته این روزنامه، مسکو به منفعت جدی اقتصادی حساب میکند. کارشناسان معتقدند که مبلغ بالقوه قراردادهای فروش تسلیحات در سال های آینده به 7 میلیارد دالر خواهد رسید.
به گونه مثال، در ماه دسمبر سال 2015، الجزایر 12 طیاره بمبارد سو-32 را درخواست کرده است. طبق برآوردهای اولیه، مبلغ این قرارداد در حدود 500 تا 600 میلیون دالر ارزیابی میشود که به احتمال زیاد سیل دیگر طیارات نیز بر آنها افزوده خواهد شد.
علاوه بر این، اندونیزیا، ویتنام و پاکستان نیز به خریداری طیارت سو — 35 اس علاقمندی نشان میدهند. مبلغ مجموعی این قراردادها در حدود 2،5 میلیارد دالر پیشبینی میشود. هلیکوپترهای کا — 52 نوع «الیگاتور» نیز در مرکز توجه مصر قرار گرفته و قرارداد 46 فروند هلیکوپتر را امضا کرده که ارسال آن از سال 2017 آغاز خواهد شد.
قابل یاداوری است که مجتمع مدافعه راکتی اس — 400 در سوریه توجه عربستان سعودی و هند را بخود جلب کرده است. هر کدام از این کشورها بصورت جداگانه راجع به امکان خرید چهار تا شش مجتمع به مبلغ 2 تا 3 میلیارد دالر نظر به تعداد دستگاه های پرتاب صحبت نموده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала