​افغانستان یکی از خطرناک ترین مکان در جهان برای کودکان ميباشد

© Sputnik / Zuhal Sarhadافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگ بر هيچکس نه زنان و نه هم كودكان رحم نميكند

آژانس آسوشيتد پرس به اشاره به نماينده پليس محلى خبر غم انگیز از بگرام را به نشر رسانده است. بر اساس این خبر یک افسر  ارتش ایالات متحده يك پسر کوجک را به ضرب گلوله در نزدیکی پایگاه هوایی ایالات متحده در بگرام، به قتل رسانده است.
نماينده پليس محلى زمان محمودزى خبر داد كه ، یک کودک، که سن و سال ان مشخص نشده است، در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام قرار داشت و در دست خود یک چیزی مانند تفنگ اتوماتیک داشت. خود نظاميان ارتش ایالات متحده گفته اند كه ، به کودک هشدار دادند كه توقف كند، اما او توقف نكرد. به گفته آژانس، مردم محلی سعی به سازماندهی یک اعتراض در در نزديكى پایگاه هوایی كردند اما بعد از انكه به آنها جزئیات این حادثه گفته شد به اعتراض خود خاتمه دادند.
فرماندهی نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در حال حاضر اين حادثه را بررسی ميكند. سخنگوی ارتش آمریکا در افغانستان، بريد جنرال چارلز کلیولند اين موضوع را بيان داشت. اما آیا این بررسی كدام نتيجه را در قبال خواهد داشت؟
با وجود كوشش هاى متعدد از طرف سازمان بین المللی و سازمان هاى ملی دفاع از حقوق بشردر افغانستان ، همچنان اقدامات غیر قانونی علیه غیرنظامیان ادامه دارد. عبید کبیر عضو کمیته رهبری حزب "همبستگی افغانستان، در مصاحبه با "اسپوتنیک" گفت: "هدف آمریکایی ها حفاظت مردم افغانستان نمى باشد." آقای کبیر ادامه داده گفت:

​افغانستان یکی از خطرناک ترین مکان در جهان برای کودکان ميباشد. در سال 2015 سازمان ملل متحد گزارشى را به نشر رسانيد كه به اساس ان در سال هاى 2014 و 2015، تعداد تلفات افراد ملکی ٪23 درصد افزایش یافته است. از بمب هاى کنار جاده ای زنان و کودکان تقریبا همه روز کشته می شوند. گفتنی است که  بیش از یک سوم افغان ها در فقر شدید زندگی می کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала