آژانس اسوشیتید پرس با نازیان همکاری میکرد

© Photo / Wikipedia/Americasroof دفتر مرکزی آژانس اسوشیتید پرس در نیویارک
دفتر مرکزی آژانس اسوشیتید پرس در نیویارک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس عمده اطلاعاتی اسوشیتید پرس امریکایی مطلب راجع به تکذیب همکاری با مقامات المان نازی منتشر نموده است. آژانس همچنان نفی میکند که در پیشبرد تبلیغات ضد شوروی و ضد صیهونیستی به جرمنی کمک میکرد.

قبلاً هارییت شارنبیرگ تاریخ دان جرمنی در صفحات نشریه علمی مرکز مطالعات تاریخ معاصر در پوتسدام بیانات مربوطه در مورد آژانس ایراد کرده بود.
در مقاله که او آماده ساخته بود، تاریخ دان با استناد بر تحلیل مواد آرشیفی، میگوید که در دوران از سال های 1930 تا شمول امریکا در جنگ دوم جهانی در سال 1941 ژورنالیستان آژانس اسوشیتید پرس با حکومت نازی همکاری میکردند و سعی می ورزید موقف یکی از کمتر رسانه های خارجی را حفظ نماید که در آن زمان با جرمنی کار میکردند. در این باره آژانس تاس خبر داده است.
ژورنالیستان گویا به نشر نکردن مواد در خارج موافقه کرده بودند که در آنها مقامات جرمنی مورد انتقاد قرار گرفته بودند و همچنان تصاویر خودی را در اختیار ماشین تبلیغاتی نازی قرار میدادند.
به عقیده شارنبیرگ،آژانس به روزنامه های امریکایی تصاویری ارسال میکرد که کارمندان نازی از وزارت تبلیغات به دست می آوردند و همچنان اطلاعات را به شکل انتخابی منتشر میکردند، بدون آن که جنایات را یاداوری کند که نظامیان جرمنی انجام میدادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала