نماینده پارلمان ایتالیا: غرب اگاهی بسیار خوب دارد که چه کسی تروریستان را تمویل میکنند

© Fotolia / fabiomaxبیرق ایتالیا
بیرق ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندرو دی باتیستا نماینده پارلمان ایتالیا از حزب «جنبش پنج ستاره» در مصاحبه با تلویزیون RT بر مبارزه با افراطیون که راجع به آن غرب اعلام میدارد، اهمیت همکاری با مسکو و عواقب تحریمات ضد روسیه برای کشورهای اروپایی تبصره نمود.

سیاستمدار این سوال را مطرح میکند:"آنها میگویند که دقیقاً نمی دانند که تمویل مالی داعش چگونه صورت می گیرد. آیا ما در سال 2016، با داشتن تخنالوژی های معاصر، نمی توانیم این موضوع را روشن سازیم. آیا این قابل قبول است — یا این تمسخر خشن بر عقل سلیم است؟"
به گفته دی باتیستا، کاملاً روشن است که بسیاری مردم بسیار خوب آگاه اند که افراد مسلح چگونه سلاح و پول دریافت میکنند، چه کسی و چگونه نفت خریداری میکنند.
نماینده پارلمان ایتالیا در ادامه گفت:"ولی مناسبات تجارتی کشورهای اروپایی، بشمول ایتالیا، با کشورهای مانند، عربستان سعودی یا ترکیه که بازی دوگانه خود را پیش می برند، ظاهراً، نسبت به پیروزی بر تروریزم، مهمتر است".
او خاطرنشان ساخت:" من عقیده دارم که باید اکسیجن تروریزم را قطع کرد. از لحظه حمله بر آسمان خراش های مرکز تجارت جهانی جهت مبارزه با تروریزم تریلیون ها دالر خرج شده، جنگ های غیرعادلانه راه اندازی شده اند که در نتیجه آنها امروز گسترش تروریزم صورت میگیرد، تهدید تروریستی افزایش می یابد و تروریزم هرچه بیشتر سازمان یافته شده است".
به عقیده موصوف، این بدان معنی است که غرب جنگ را در افغانستان، عراق یا لیبیا پیش نمی برد — جنگ مستقیما در خانه جریان دارد و نام آن — تروریزم است.
الکساندرو دی باتیستا افزود:" یگانه شیوه پیروزی در این جنگ — همکاری هرچه بیشتر نزدیک می باشد. همکاری با روسیه به ما، اروپایان، امکان تامین امنیت هرچه بیشتر مطمئن در اروپا و در تمام جهان به کمک کار ادارات استخباراتی فراهم می سازد".
او، ضمن صحبت راجع به تحریمات ضد روسیه، اعلام داشت که این دیوانگی واقعی است. موصوف افزود:"آنها بر منطق آتی امریکا متکی بودند:"حالا ما مناسبات تجارتی بین اتحادیه اروپایی و روسیه را قطع میکنیم یا حد اقل آن را تضعیف میکنیم و آن قسمت بازار که به روسیه تعلق داشت، به ما خواهد ماند". به این ترتیب، من عقیده دارم که این تحریمات تا اندازه زیادی بر اتیالیا، فرانسه و دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی، نسبت به روسیه اثرات منفی بجا گذاشتند".
به گفته باتیستا، این اقدامات کاملاً بی مفهوم است که مناسبات دیپلوماتیک و اقتصادی با مسکو را که در حال حاضر برای آن بسیار ضروری می باشند، تا با تهدید مشترک و کاملاً واقعی — تروریزم، مقابله نمود، برهم زد.
نماینده پارلمان ایتالیا در اخیر گفت:" برعلاوه این، آنها بطور محسوس اقتصاد ما را تضعیف کردند. بطور مثال، در برخی مناطق جنوبی اتیالیا، جای که سرمایه گذاری های زیادی در عرصه زراعت ضروری می باشند، سطح بیکاری در بین جوانان به 60% میرسد".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала