عصر جدید در تخنیک IT

© AFP 2023 / Sam PanthakyПокупатель демонстрирует смс с результатами списания денежных средств в Акодаре
Покупатель демонстрирует смс с результатами списания денежных средств в Акодаре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارک زوکربرک انقلاب گجت ها را پیش بینی کرد

بدون در نظر داشت شهرت و کثرت اسمارت فون ها و تابلیت ها ، عهد تیلفون های همرا تقریباً به پایان خود نزدیک شده است.
این مطلب را بنیان گذار شبکه اجتماعی فیسبوک ، مارک زوکربیرگ در گردهمایی انجمن طرح و توسعه چین — 2016 بیان داشت. به گفته زوکربرگ ، بعد از 10- 15 سال اسمارتفون و تابلیت ها جای خود را به کمپیوتر های نو که عنقریب انسان ها اختراع خواهد کرد ، واگزار میکند.
حالا ما از کمپیوتر های سرمیزی ، لپتاب و سمارتفون استفاده میکنیم ، اما هر 15 سال پلتفرم محاسبات جدید به وجود می آید. عصر کمپیوتر ها از سال 1940 اغازشده است ، در طول این زمان نظر به فرضیه زوکربرک تا حال 5 نسل ماشین های محاسبه تعویض شده است.
در سال 1965 قانون به اصطلاح "مور" اختراع گردید ، که به رشد چیپ ست ها منجر گردید.
نظر مشابه را در باره اسمارتفون ها ریس کمپنی سونی"هیرای کادزوئو" اظهار کرده بود. به گفته وی صنعت جهانی تولید تیلفون ها هوشمند به پایان خود نزدیک شده و آخیرین روز های خود را سپری میکند.
تولید کننده گان حالا در وضعیت یک دهه پیش قرار دارند ، که جای موبایل های معمولی را تیلفون های هوشمند پر کرد. به گفته هیرای فعلاً هیچ کس در زمینه تیلفون ها ی هوشمند نوآوری مهم ارایه نکرده است. آینده در دست دستگاه جدید قرار دارد ، اما درک دقیق که این دستگاه ها چگونه خواهد بود ، هیچ کس نمی داند. همه در حال ازمایش در درجات مختلف قرار دارند. ریس کمپنی سونی گفت: « اما ما بطور واقعی کدام راه حل انقلابی را سراغ نداریم.»
در مورد اینکه آیا ما باید یک مدت طولانی منتظر انقلاب جدید تخنیکی باشیم ، سر دبیر مجله اکسپیرت دان میدونیکوف گفت:
«نظریات وجود دارد که به اساس آن شاید حدود 20 سال بعد دستگاه های نو به وجود بیائد. در حال حاضر فاز دوم موج بزرگ تخنیک و از انجمله تخنیک اطلاعاتی اغاز گردیده است. این نو اوری ها در مدت 20 سال رشد خواهند کرد ، و در نتیجه عصر به صطلاح "قرن طلایی" فرا میرسد ، و بعد از 20 سال انقلاب تخنیکی جدید رخ میدهد.
نظریات دیگر هم وجود دارد ، که شامل کارشناسان بسیار معتبراست و انها معتقد اند که دستگاه نو در مدت 3 تا 7 دیگر ساخته میشود. در 10 سال اینده ما شاهد کلمه جدید در فنآوری های IT خواهیم بود. »
از برکت انقلاب گجت ها چه چیز نو را میتوان انتظار کشید؟ تلویزیون ها هوشمند؟ تیلفون های هوشمند؟ گجت ها که زیاد به چارچ نیاز ندارند؟ تخنیک به سرعت بسیار زیاد در حال رشد است ، که چنین روند قبلاً مشاهده نشده بود. چیزیکه مهم است تخنیک IT جدید باید در خدمت انسان باشد ، ونه بازیچه در دست ثروتمندان.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала