روسیه به حلب اولین محموله کمک بشری رسانده است

© AFP 2023 / Safin Hamedکمک بشردوستانه روسیه به سوریه
کمک بشردوستانه روسیه به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه دیروز اولین محموله کمک بشری را به منطقه شهر حلب سوریه که از جنگجویان گروه تروریستی «دولت اسلامی» آزاد ساخته شده، انتقال داده است. قبل از جنگ منبع عمده عواید باشندگان محلی زراعت بود، ولی نسبت حضور جهادیون اکثریت مردم قریه جات و دهات را ترک کردند. حالا دهاقین سوریه به منازل شان که نسبت جنگ تخریب شده، برمی گردند.

مرکز هماهنگی روسیه در باره آشَتی جناح های متخاصم در جمهوری عربی سوریه که در پایگاه هوایی حمیمیم قرار دارد، انتقال اولین محموله کمک بشری به ولایت حلب سازماندهی نموده است. بعد از آژادسازی بخش از این ولایت از جنگجویان گروه تروریستی «دولت اسلامی» اوضاع در آنجا بطور قابل ملاحظه امنتر شده است.
یوری ولودچینکو نماینده مرکز هماهنگی روسیه در باره آشَتی جناح های متخاصم در جمهوری عربی سوریه گفت:"امروز ما به اینجا اولین محموله کمک بشری انتقال دادیم. امیدواریم که این به مردم کمک خواهد کرد که به خانه های شان بر می گردند. در این محله مسکونی همین اکنون 700 خانواده برگشته اند. مردم تدریجا به زنده گی عادی برمیگردند".
میدان هوایی کووایریس که مدت زمان بیش از سه سال در محاصره قرار داشت، در فاصله چند کیلومتری قریه ال — بلات قرار دارد. این قریه از جنگجویان گروه تروریستی «دولت اسلامی» فقط چندی قبل آزاد ساخته شده و کمک بشری روسیه به اینجا برای اولین بار آورده شده است.
مصائیب مردم محلی که تازه به خانه های شان برگشته اند، به گمان اغلب به زودی خاتمه خواهند یافت. در حال حاضر بزرگترین مشکل خنثی سازی ماین ها است که از گروه تروریستی داعش بجا مانده اند.
کمال محمد علی نماینده قطعه نیروهای انجنیری سوریه معلومات داد:"من یگانه ماین پال در تمام منطقه هستم. مختصصین دیگر نیز ضروی می باشند. در اینجا ماین های بسیار زیاد وجود دارند. من صدها ماین را خنثی ساختم، ولی این فقط بخش کوچک آنها می باشد".
بسیاری مردم سوریه عقیده دارند که فشار خارجی یگانه مانع بر سر رعایت آشتی ملی می باشد.
یکی از باشندگان محلی معلومات داد:"اگر فشار از جانب ترکیه و کشورهای خلیج فارس نمی بود، حتی یک نفر مسلح سوریایی هم باقی نمی ماند".
با آزادسازی قریه جات جداگانه و مناطق کامل روشن شده که در بسیاری محلات مسکونی جنگجویان گروه تروریستی «دولت اسلامی» شاپ های ساختن سلاح و مواد منفجره را ایجاد میکردند و به این ترتیب برای توسعه اراضی تحت کنترول خود آمادگی می گرفتند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала