عکس العمل مغز اطفال دوزبانه قوی تر است.

© AP Photo / Muhammed Muheisenاطفال
اطفال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بچه های دو زبانه راحت تر زبان های دیگر را یاد می گیرند.

عدۀ از متخصصین آمریکا نتایج تحقیقات خود را منتشر کردند. این تحقیقات نشان داد که بعضی از بخش های مغز کودکانی که در خانواده های دو زبانه زندگی می کنند، نسبت به مغز فرزندان خانواده های تک زبانی بهتر تکامل می یابد .

تحقیقات متخصصین که در مجله   Developmental Science  به چاپ رسیده، کواهی از ان میکند که بچه های دو زبانه، هر دو زبان را یکسان  خوب  درک می کنند.

دو گروه از بچه ها  در سن 11  ماه در این تحقیقات شرکت داشتند که  یک گروه دو زبانه اسپانیولی — انگلیسی و گروه دوم تک زبانی — انگلیسی زبان بود.  همه آنها  یک نوار 18 دقیقه ای  برای هر دو زبان گوش دادند.  در زمان گوش دادن به این نوار  فعالیت سلول های مغز بچه ها با روش انسفالوگرافی مقناطیسی  اندازه گیری شد و  متخصصین توانستند  محل دقیق  در  زمان چنین  فعالیتی را تعیین کنند.

 

در دو  بخش مغز  بچه های دو زبانه واکنش  آنها قوی تر  از واکنش بچه های  تک زبانه بود. به عقیده  متخصصین گذار از یک زبان به زبان دیگر  باعث تکامل  مهارت های   مغز می شود.  تفاوت در  فعالیت مغز  از 11 ماهگی — زمانی که کودک برای بیان اولین کلمه آماده می شود، آغاز می شود. بچه های دو زبانه راحت تر زبان های دیگر را یاد می گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала