روزنامه: شخص ناشناس بنام جان داو منبع اسناد کمپنی موساک فونسکا پانامایی بود

© REUTERS / Carlos Jasso Mossack Fonseca لوحه کمپنی
Mossack Fonseca لوحه کمپنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شخص ناشناسی به نام جان داو اسناد شرکت پانامایی موساک فونسکا را به هیات تحریر روزنامه آلمانی Sueddeutsche Zeitung ارسال کرده است.

روزنامه Washington Post ضمن اعلام این مطلب می نویسد که از نام جان داو معمولاً برای افرادی استفاده می شود که هویت شان را باید پنهان کرد یا نام واقعی آنها معلوم نیست.
به گفته باستیان اوبرمایر، خبرنگار نشریه آلمانی، او از شخصی که خود را جان داو معرفی کرده بود، 11.5 میلیون سند حاوی اطلاعات جنجالی دریافت کرده است.
به نوشته Washington Post ، همکاری این شخص ناشناس با خبرنگاران روزنامه آلمانی بیش از یک سال قبل آغاز شده، اما آنها هنوز هم نمی دانند که او کیست و چرا با این خبرنگاران تماس گرفته است.
باستیان اوبرمایر در نامه اش به Washington Post می نویسد، گفتگوهای زیادی با روش های مختلف با منبع خود انجام داده که همه انها رمزگذاری شده بودند. وی می گوید:" من گاهی با این منبع بیشتر از همسرم گفتگو می کردم و ما موضوعات زیادی برای گفتگو داشتیم".
خبرنگاران آلمانی همچنین خاطر نشان کردند که مخبر آنها هیچگاه به خاطر واگذاری اطلاعات پاداش و پول نخواسته است.
قبلاً روزنامه آلمانی Sueddeutsche Zeitung اسنادی را متعلق به شرکت حقوقی پانامایی موساک فونسکا را منتشر کرد که طبق ادعای این روزنامه حاکی از دست داشتن رهبران تعدادی از کشور های جهان و تزدیکان انها به طرح های آفشوری هستند.صحت و ثقم این اسناد ثابت نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала