ناسا: دانشمندان امریکایی سوراخ سیاه فوق العاده کتلوی در بخش «کمتر مسکون» کائینات کشف نموده اند

© Photo / NASA/CXC/M.Weissسوراخ سیاه
سوراخ سیاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان سوراخ سیاه فوق العاده کتلوی که 17 میلیارد برابر از کتله آفتاب بیشتر است، کشف نموده اند. در این باره ناسا خبر داده است.

دلچسپی به این کشف به عقیده متخصصین، نه تنها نظر به اندازه بی سابقه سوراخ سیاه، بلکه، عمده تاً، موقعیت آن در مرکز کائینات بیضوی NGC 1600 وجود دارد که در بخش «کمتر مسکون» کائینات در فاصله 200 میلیون سال نوری از زمین موقعیت دارد.
چونپئی ما محقق عمده از پوهنتون بیرکلی کالیفورونیا معلومات داد:"یافتن سوراخ سیاه در کائینات در ساحه «پرجمیعت» کاملاً متوقعه است و این به دیدن آسمان خراش ها در مانهیتن می ماند، ولی دیدن آنها در شهرهای کوچک کمتر محتمل به نظر می رسد".
دانشمندان در جریان تحقیقات معتقد شدند که سوراخ سیاه نسبت به آنچه که آنها در محاسبات شان پیشبینی میکردند، که بر اندازه کائینات متکی بودند که در آن قرار دارد، ده برابر متکاثف تر است.
دانشمندان در نتیجه تحلیل ها به این نتیجه رسیدند که سوراخ سیاه در نتیجه درآمیختن دو سوراخ در جریان عملکرد متقابل دو سیستم کائینات تشکیل شده است.
تا به حال چنین سوراخ سیاه کتلوی (در حدود ده میلیارد کتله آفتاب) فقط در مرکز سیستم های کائینات بسیار بزرگ کشف شده اند. طبق ارزیابی ناسا، کشف چنین سوراخ بیانگر آنست که چنین ساختارهای عظیم آنقدر نادر نیستند، طوریکه قبلاً تصور می شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала