فاینینشل تایمز: مشکلات در اقتصاد به پوتین در مورد تغییردادن نظم جهانی مزاحمت نمی کنند

© Sputnik / Sergey Guneevولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون عقیده دارد که مسکو جهت تغییر نظم جهانی تلاش می ورزد و تهدید عمده برای ایالات متحده امریکا شمرده میشود.

در عین حال رئیس جمهور امریکا به این نظر است که روسیه «خون چکان است» و برخی تحلیلگران آن را «ابرقدرت میان تهی» فاقد هرگونه ستراتیژی می نامند. این مطلب را روزنامه Financial Timesنوشته است.
روزنامه می نویسد، پس چه کسی برحق است؟ نشریه عقیده دارد که هر دو مشخصه درست است. اقتصاد روسیه واقعاً هم کاهش می یابد. باز هم، بدون در نظرداشت اینکه اقتصاد و بودجه نظامی روسیه، نسبت به امریکا بارها کمتر است، رهبر روسیه بخوبی از عهده کار می برآید.
مولف مقاله می گوید:" او مدت زمان زیادی طی دو ده ها اخیر بر سر قدرت قرار دارد. او در برابر توسعه ناتو در ساحه بعد شوروی مقاومت میکند. و در شرق نزدیک خود را به مثابه متخصص در باره عقد معاملات ثابت ساخت".
به عقیده روزنامه، ولادیمیر پوتین در بحران سوریه «بی رحمی، مهارت، قاطعیت و عملکرد با سنجش معقول» نشان داد.
روزنامه Financial Times می نویسد:" به مفهوم وسیع، روسیه به شرق نزدیک بازگشته است. او در مرکز شبکه مغلق قرار گرفته که نه تنها شامل سوریه، بلکه جوانب دیگر نیز می باشد که بصورت مستقیم یا غیرمستقیم در منازعه بزرگ مقیاس در منطقه، بشمول امریکا، درگیر می باشند. مسکو پرابلم های منطقه را حل کرده نمی تواند (پس کی این کار را کرده میتواند؟) ولی حالا آنها بدون آن حل شده نمی توانند".
اوضاع در سوریه نشان داد که روسیه که در سال های 1990 آن را به مثابه «دولت بزرگ منطقوی» حذف کردند، حالا اردوی قوی دارد و برای استفاده از آن آماده است. مولف مقاله می نویسد، ولی این بدان معنی نیست که مسکو به عصر جدید ماجراجویی نظامی وارد شده است. او می افزاید، که مسکو بصورت واقعی به خطوط سرخ ناتو نزدیک شده، ولی از آنها عبور نکرده است. اوکراین و گرجستان هیچگونه تضمینات از پیمان دریافت نکرده و پوتین هر آنچه ممکن بود انجام داد، تا آنها چنین تضمینات دریافت نکنند.
روزنامه پیشبینی میکند که ولادیمیر پوتین در آینده در اطراف بالتیک به ناتو چلنج خواهد داد، ولی نه از نقطه نظر نطامی. او مجموعه دیگر وسایل — مانند حملات هاکری، مقاطعات اقتصادی و تهدید هستوی، دارد. مولف می نویسد:" این وسایل نسبتاً ارزان می باشند و او میتواند استفاده از آنها را بخود اجازه دهد".
روزنامه Financial Times خاطرنشان می سازد، امیدواری به اینکه مشکلات اقتصادی و تحریمات برای مقامات کرملن مزاحمت ایجاد خواهند کرد، دقیقاً مانند چهره روسیه ضعیف که از صحنه بین المللی کنار رفته، اشتباه ثابت شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала