هشدار افغانستان در مورد احتمال گسترش ناامنی‌‌ها در این کشور

© AFP 2023 / ROBERTO SCHMIDTافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان در مورد احتمال گسترش ناامنی‌ها در این کشور هشدار داده اما می‌گویند که نیروهای امنیتی افغانستان برای دفع تهدیدها و کنترول اوضاع امنیتی آمادگی لازم دارند.

براساس اعلامیه‌ای که توسط وزارت دفاع منتشر شده،‌ معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان در نشست با اعضای کمیسیون امنیتی مجلس نمایندگان این کشور، گفت که شبکه‌های تروریستی بین‌المللی با حمایت مخالفان مسلح دولت افغانستان تلاش می‌کنند تا فعالیت‌‌های شان را در این کشور گسترش دهند. او در عین حال تاکید کرد که نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با ناامنی‌ها آمادگی لازم دارند و نمی‌گذارند که شبکه‌های تروریستی به اهداف خود برسند.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان همچنین گفت که شماری از نهادهای مسوول دولتی اوضاع امنیتی این کشور را مورد ارزیابی دقیق قرار داده و براساس همین ارزیابی‌ها نیروهای دفاعی افغانستان تدابیر لازم را اتخاذ کرده‌اند.

آقای ستانکزی افزود که وزارت دفاع در جریان زمستان گذشته به تعبیه نیروها پرداخته و تنها در ولایت جنوبی هلمند، چهار کندک نظامی مستقر کرده است. به گفته او،‌ در هرکندک هفت‌صد سرباز حضور دارند. سرپرست وزارت دفاع افغانستان می‌‌گوید که به ولایت ارزگان نیز اخیرا یک هزار سرباز اعزام شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала