سکتور زراعتی اتحادیه اروپایی نسبت تحریمات روسیه متحمل خسارات میگردد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ملاقات رئیس جمهور پوتین با رئیس جمهور اطریش
ملاقات رئیس جمهور پوتین با رئیس جمهور اطریش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از سیاستمداران بلندپایه اروپایی یکبار دیگر فراخوان ها جهت لغو تحریمات ضد روسیه شنیده میشوند.

هاینتس فیشر رئیس جمهور اطریش راجع به ضروت یافتن طرق اعلام داشت که به لغو بخش اعظم تحریمات اروپایی علیه روسیه منجر شود. رهبر اطریش در ملاقات با سرگی ناریشکین رئیس دومای دولتی روسیه گفت:" من همیشه، در هر جا صادقانه میگویم که تحریمات — این چیزی است که برای هردو طرف مفید نیست".
سیاستمدار در عین حال تصریح کرد که اطریش «عضو وفادار اتحادیه اروپایی می باشد». فیشر گفت:"باید تمام امکانات توسعه مناسبات متقابل بین روسیه و اتحادیه اروپایی بررسی شوند. عمده تر از همه — ضرورت یافت چنان راه، راه مشترک برای همه ما می باشد".
رئیس دومای دولتی به نوبه خود، ابراز امیدواری نمود که ویانا سیاست باز نسبت به روسیه را ادامه دهد. ناریشکین بازدید او را از مسکو به مثابه آمادگی برای دیالوگ ارزیابی نمود. سیاستمدار روسیه در جریان مذاکرات به کاهش حجم تبادلات تجارتی بین دو کشور در سال های اخیر اشاره نمود.
اندری روپریختیر وزیر زراعت اطریش در مصاحبه با خبرگزاری «سپوتنیک» اعلام داشت که نسبت محدودساختن روابط با روسیه سکتور زراعتی اتحادیه اروپایی خسارات متحمل میشود.
او میگوید:" زراعت اتحادیه اروپایی و ، واضحاً، اطریش به عرصه های صدمه دیده اقتصادی از تحریمات مربوط می باشد. سهم صادرات در عرصه زراعتی اطریش به اندازه 50% کاهش یافته است. واضح است که ما به این امر بسیار علاقمند هستیم، تا یکبار دیگر مناسبات با روسیه را راه اندازی کنیم. هدف بازدید هاینتس فیشر رئیس جمهور اطریش از مسکو، قبل از همه، این بود، تا یکبار دیگر خود را برای همکاری بعد از لغو تحریمات آماده سازیم. ما ملاقات بسیار مثمر با وزیر تکاچیوف انجام دادیم و گروپ دوجانبه در چارچوب کمیسیون در باره همکاری اقتصادی را فعال ساختیم. برعلاوه این، ما در باره تبادله متقابل کارشناسان در عرصه تخنالوژی ها توافق نمودیم و برگزاری گردهمایی تشبثات زراعتی را در سال روان مورد توافق قرار دادیم. ما تقویت همکاری ما در عرصه های مانند، تولید مشروبات، پرورش نباتات و بیو — تخنالوژی ها در زراعت در نظر داریم. روسیه، به نظر من، شریک بسیار مهم ستراتیژیک و اقتصادی اطریش محسوب میشود".
مناسبات روسیه و غرب به ارتباط اوضاع در اوکراین بدتر گردید. کشورهای عضو اتحادیه اروپایی تحریمات انفرادی علیه شخصیت های فزیکی روسیه وضع کرد که تا 15 سپتمبر سال 2016 حفظ شده اند. تحریمات سکتوری که رشته های کامل اقتصادی را در بر می گیرند، تا تاریخ 31 جولای عملی میشوند و تحریمات علیه کریمیا — تا 23 جون تمدید شده اند.
روسیه در پاسخ واردات محصولات مواد غذایی را از کشورهای محدود ساخت که از تحریمات علیه روسیه حمایت کردند. در ماه جون سال 2015 روسیه به تعقیب اتحادیه اروپایی تحریمات وضع شده را برای یک سال — تا 5 اگشت سال 2016 تمدید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала