وزیر کشور و محکمه عالی افغانستان توسط مجلس مورد تایید قرار گرفتند

© Sputnik / Zafershah Rouieوزیر کشور و دادستان کل افغانستان توسط مجلس مورد تایید قرار گرفتند
وزیر کشور و دادستان کل افغانستان توسط مجلس مورد تایید قرار گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مجلس نمایندگان افغانستان به نامزدان وزارت کشور و محکمه این کشور رای اعتماد داد.

جنرال تاج‌محمد جاهد نامزد پست وزارت کشور و محمدفرید حمیدی نامزد پست دادستانی کل افغانستان، نزدیک به دو ماه قبل از سوی دفتر ریاست جمهوری معرفی شده بودند. این دو مقام امنیتی و قضایی افغانستان، پس از معرفی توسط ریاست جمهوری، نزدیک به دو ماه سرپرستی وزارت کشور و محکمه عالی افغانستان را به عهده داشتند.

آقایان جاهد و حمیدی پیش از در پست‌های مهم امنیتی و قضایی در افغانستان کار کرده‌اند.این دو نامزد پست‌های وزارت کشور و دادستانی کل، هفته گذشته توسط سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری برای گرفتن رای تایید به مجلس نمایندگان افغانستان معرفی شدند. مجلس نمایندگان در جلسه عمومی روز شنبه، 21 حمل، هر دو نامزد پیشنهادی رهبران حکومت وحدت ملی را با اکثریت آرا مورد تایید قرار داد. تاج‌محمد جاهد 190 رای و محمدفرید حمیدی 200 رای تایید از مجموع ‌آرای 225 نماینده حاضر در مجلس نمایندگان را کسب کردند.

این دو مقام‌ حکومتی در حالی از سوی مجلس نمایندگان افغانستان مورد تایید قرار می‌گیرند که هنوزهم دو نهاد مهم امنیتی این کشور توسط سرپرست اداره می‌شوند. وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی یا اداره استخبارات افغانستان، مدت‌ها است که وزیر و رییس ندارند.

رهبران حکومت وحدت ملی پس از تشکیل این حکومت، تاکنون موفق نشده‌اند تا برای پست وزارت دفاع شخص مورد توافق خود را معرفی کنند. اما، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان افغانستان می‌گوید که اشرف‌غنی رییس جمهور این کشور در دیداری با وی وعده داده که به زودی اشخاص جدیدی را برای احراز کرسی‌های وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی معرفی خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала