نیروهاى سرحدى ايران سه افغان را به قتل رساندند

© AP Photo / Vahid Salemiنیروی سرحدی ایران
نیروی سرحدی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نيروهاى سرحدى ايران، سه تبعۀ افغان را کُشته و دو تن دیگر را مجروح نموده اند. در این باره آژانس خبری پژواک خبر داده است.

مسوول کمیتۀ امنیتی شورای ولایتی هرات گفت که با پا درمیانی شورای ولایتی هرات، جسد سه تن از باشندگان ولسوالی کهسان و دو زخمی نیز به خانواده های شان تسلیم داده شد.
درهمین حال، جنرال جمعه خان عدیل قوماندان زون 705 سرحدی، این موضوع را تایید نموده وبه پژواک گفت که روز گذشته، جسد سه فردى که از سوی نيروهاى سرحدى ایرانی کشته شده بودند، به خانواده های شان تسلیم داده شده است.
وی جزئیات بیشتر ارايه نکرد وافزود که هیات را جهت بررسی این قضیه به نقطۀ مرزی ولسوالی کهسان اعزام نموده است.
عدیل گفت: "بررسی هیات را با رسانه ها شریک خواهیم کرد."
جنرال عدیل درادامه اظهار داشت که سال گذشته، بیش از دو صد تن از شهروندان کشور را که میخواستند به صورت غیر قانونی به کشور ایران بروند، بازداشت و به ارگانهای عدلی وقضایی سپرده اند.
در عین حال، شماری از باشندگان ولسوالی کهسان هرات می‌گویند که چند تن از باشندگان این ولسوالی که می خواستند از راه غیرقانونی برای کار به ایران بروند، از سوی نيروهاى سرحدى ایران هدف حملۀ مسلحانه قرار گرفتند.
حاجی عبدالحکیم یک تن از بزرگان قومى در ولسوالی کهسان هرات به پژواک گفت: "جوانانى که از طرف روز از سیم خاردار مرز تیر میشوند، مرزبانان ایرانی میفهمند که برای کار میروند؛ از آنها می پرسند که سنی هستی و یا شیعه؟ اگر سنی بود آنان را شکنجه می کنند و اگر شیعه بود، یک چند سیلی می زنند و رها می کنند؛ اما اگر از طرف شب وارد مرز شوند، هدف تیراندازی قرار می گیرند."
در عین حال، محمود افخمی رشیدی سرقونسل ایران در هرات، طى يک پیام ویدیویی با تایید این خبر گفت که شماری از افغانها به شکل غیرقانونی، از راه های پرخطر ميخواستند وارد خاک ايران شوند.
وى افزود پولیس سرحدى ایران ناگزیر شده که آنان را هدف قرار دهند، که دراین رویداد شماری از افغانها کشته و شماری هم زخمی و بازداشت شده اند.
افخمی، شمار کشته و زخمی شده ها را واضح نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала