کارشناس روسی: چین فعالیت نیروهای مسلح خود را در خارج افزایش خواهد داد

© REUTERS / Bobby Yipاردوی چین
اردوی چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چین چندی قبل راجع به تشکیل اداره عملیاتی قرارگاه متحد شورای نظامی مرکزی در باره فعالیت ها در خارج اعلام گردید. صحبت بر سر شرکت نظامیان چینایی در ماموریت های تخلیه اشخاص ملکی از نواحی منازعات و آفات طبیعی، ماموریت های حفظ صلح و تمرینات مشترک مطرح بحث می باشد.

واسیلی کاشین کارشناس نظامی روسیه در تبصره خود برای خبرگزاری «سپوتنیک» میگوید که میتوان حدس زد که چنین فعالیت های نیروهای مسلح چین در آینده فقط افزایش خواهد یافت.
امروز چین یکی از بزرگترین تامین کننده پرسونل نظامی برای عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد در جهان و بزرگترین شرکت کننده عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد در جمله اعضای دایمی شورای امنیت می باشد. در سال 2015 در ماموریت های حفظ صلح در خارج در حدود 2200 نظامی و پولیس چین قرار داشتند. شرکت در چنین عملیات ها از یک طرف اعتبار بین المللی جمهوری مردم چین را بالا می برد و از طرف دیگر — امکان آماده ساختن تعداد قابل ملاحظه نظامیان با تجربه زندگی در خارج و تماس ها با مردم فرهنگ های دیگر فراهم می سازد.
از آغاز حوادث در لیبیا در سال 2011، نیروهای مسلح چین بصورت فعالانه به پیشبرد عملیات تخلیوی هموطنان از نواحی منازعات بین المللی جلب شدند. همزمان تعداد تمرینات مشترک با کشورهای از مناطق مختلف جهان افزایش می یابد. اردوی چین به وسیله هرچه بیشتر مهم سیاست خارجی کشور مبدل میگردد و در تشکل چهره چین نوین به مثابه ابرقدرت شرکت می ورزد.
عملیات های که با شرکت اداره نو انجام خواهند شد به عملیات های بشری و حفظ صلح مربوط خواهند بود که قاعده تاً، مطابق فیصله شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام میشوند. ما همزمان تمایل افزایش نقش اردوی آزادی بخش چین را در دفاع از منافع خودی چین در خارج مشاهده میکنیم که میتواند در دورنما عملیات خارج از چارچوب فیصله های سازمان ملل متحد مطالبه کند.
تغییرات چندی قبل قوانین چین به جمهوری مردم چین امکان بکاربرد نیروهای مسلح و تشکیلات خاص ادارات استخباراتی و ارگانهای امنیتی را برای مبارزه با تروریزم در خارج فراهم می سازد. در عین حال نظامیان به خارج به اساس فیصله شورای مرکزی نظامی اعزام میشوند و نمایندگان وزارت امنیت اجتماعی و وزارت امنیت دولتی — به اساس فیصله شورای دولتی جمهوری مردم چین اعزام میشوند.
قانون پیشبینی میکند که در همه موارد توافق حکومت کشوری ضروری می باشد که در خاک آن عملیات صورت می گیرد. احتمالاً، در این مورد، اداره نو مسوولیت پیشبرد مذاکرات مربوطه و ایجاد میکانیزم های هماهنگی بر دوش خواهد داشت. در قانون راجع به مواردی که کشور حکومت به رسمیت شناخته شده بین المللی نداشته باشد، چیزی گفته نه شده است.
میتوان پیشبینی کرد که ایجاد این بخش که مسوولیت انجام عملیات غیرمحاربوی اردوی آزادی بخش چین بر دوش خواهد داشت، به موج تازه افزاش شرکت چین در عملیات های حفظ صلح و بشری، منجمله در افریقا، و توسعه فعالیت جهانی بحریه چین منجر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала