دوری از وطن بدلیل رفاه اطفال

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر گشایش نخستین کمپ مهاجرین ساخته شده توسط متخصصان روسی در سوریه
گشایش نخستین کمپ مهاجرین ساخته شده توسط متخصصان روسی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

چرا تعداد بیشتر افغانها بصورت غیرقانونی وطن را جهت جستجوی زندگی بهتر در غرب ترک میکنند؟
مسئولین مؤسسه حمایتی پژوهشی حقوق بشر افغانستان جهت یافتن پاسخ ها به یکی از مبرم ترین مسایل جامعه کنونی افغان تلاش بعمل آورده اند.
نتائیج این تحقیقات نشان داده که بیشتز از همه باشندگان ولایات شمالی و شمال — شرقی به ترک کشور مجبور گردیده اند. علل این کار، بطور کل، از نظر آنها، کار غیرتخصصی حکومت، افزایش مشکلات امنیتی و ضعف میکانیزم های اقتصاد دولتی می باشند.
حیات الله جواد مسئول مؤسسه حمایتی پژوهشی حقوق بشر افغانستان جریانات مهاجرت سازمان حقوق بشر در افغانستان در مصاحبه با زحل سرحد خبرنگار خبرگزاری «سپوتنیک» در این باره معلومت داد ه میگوید: با توجه به اینکه ما تا کنون وارد مرحله پروسس و تحلیل اطلاعات نشده ایم ولی دریافت های اجمالی و ابتدایی ما نشان میدهد که متاسفانه عمده ترین بخش پیرامون مهاجرت ها حضور کم رنگ دولت در زندگی مردم و سیستم دولت داری ماست.
وی افزود متاسفانه تمام کسانیکه مهاجرت کرده اند از طبقه متوسط جامعه بوده اند چرا که این طبقه با توجه به بهبود وضعیت زندگی طی سالهای گذشته با مشکل کم شدن درآمد مواجه شده و ناچار اقدام به مهاجرت نموده اند. آقای جواد میگوید که انتظارات مهاجرین افغان در اروپا برآورده نشده, اما آنها برای زندگی بهتر اطفال شان مشکلات را تحمل می کنند. گفتگوی مکمل حیات الله جواد را در لینک ذیل میتوانید بشنوید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала