سناتوران امریکایی: الریاض اعمال تروریستی 11 سپتمبر تمویل میکرد

© Fotolia / trekandphotoکانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامی اساسی اعمال تروریستی 11 سپتمبر در نیویارک عربستان سعودی بود. این مطلب را سیاستمداران امریکایی که با گزارش محرم راجع به این حوادث آشنا می باشند، اعلام داشته اند. آنها رئیس جمهور بارک اوباما را دعوت نموده که این معلومات را در اختیار عامه قرار دهد.

کریستیان جیلیبراند سناتور ایالت نیویارک و بوب گریم سناتور اسبق بارک اوباما را به افشای گزارش محرم راجع به اعمال تروریستی 11 سپتمبر سال 2001 فرا خوانده اند. این مطلب را روزنامه Independent نوشته است.
گزارش راجع به اعمال تروریستی 11 سپتمبر را کمیسیون دو حزبی کانگرس ترتیب نموده و حاوی 800 صفحه می باشد. هنگام نشر گزارش در سال 2003 فصل آخری — 28 صفحه یی- محرم شناخته شده بود.
بوب گریم یکی از روسای کمیسیون بود که بالای گزارش کار می کرد. او در مصاحبه با تلویزیون CBS News اعلام داشت که فصل محرم حاوی معلومات راجع به دخالت عربستان سعودی در اعمال تروریستی می باشد. این موضوع را تیم ریمیر کانگرسمین اسبق و سناتور اسبق بوب کری نیز تائید کردند.
به گفته گریم، در گزارش گفته شده که چه کسی به تروریستان، اتباع عربشستان سعودی، در مورد تجارب پیلوتی برای حملات 11 سپتمبر کمک نموده است.
باید گفت که تروریستان آینده با امریکا بدون دانش زبان و تجربه پرواز آمده بودند. ولی به کمک عمر ال بایومی اجنت سعودی آنها را از نقطه نظر پول تامین کردند و به مکتب پیلوتی روان نمودند. گریم خبر داد که مساعدت را، عمده تاً، عربستان سعودی: هم مقامات آن و هم اتباع متمول آن و فوند های خیریه، مبذول میداشتند.
گریم از طریق امواج تلویزیون FoxNews اعلام داشت:"ثبوت های هرچه بیشتر وجود دارند و این فقط 28 صفحه نیست، بلکه ثبوت های دیگر نیز وجود دارند که در باره دخالت سعودیان در اعمال تروریستی 11 سپتمبر گواهی میدهند".
بارک اوباما را بارها به فاش نمودن این 28 صفحه فراخوانده بودند. به عقیده سناتور جیلیبراند، رئیس جمهور به اجاری این کار قبل از بازدید از عربستان سعودی که در تاریخ 21 اپریل در نظر می باشد، مکلف است.
جیلیبراند به تلویزیون FoxNews گفت:"این کار معقول خواهد بود، چون رئیس جمهور میتوواند با رهبری عربستان سعودی مسایل را مورد بحث قرار دهد که در گزارش مطرح شده اند".
در الریاض سوژه CBS News راجع به فصل محرم را «نمایش ساختگی افسانه ها» خوانده است. در قصر سفید بر ضرورت شفافیت زیاد اعتراف نموده، ولی به ضرورت "حفظ معلومات محرم اشاره نموده که برای امنیت ملی اهمیت نهایت زیاد دارند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала