وال ستریت ژورنال: سی ای ای آماده است جنگجویان را در سوریه توسط راکت های دافع هوا در صورت برهم خوردن آتش بس تجهیز کند

© Photo / Central Intelligence Agencyنمای دروازه ورودی سی ای ای
نمای دروازه ورودی سی ای ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وال ستریت ژورنال: سی ای ای آماده است جنگجویان را در سوریه توسط راکت های دافع هوا در صورت برهم خوردن آتش بس تجهیز کند

روزنامه خبر داد:"آمادگی «پلان ب» در اختیار قراردادن سلاح به اپوزیسیون سوریه پیشبینی میکند که به آنها امکان وارآوردن ضربات مستقیم بر نیروی هوایی حکومتی و مواضع توپخانه فراهم سازد".
ولی قصر سفید باید هنوز فهرست تسلیحات را تائید کند که به اپوزیسیون به اصطلاح «میانه رو» در صورت دور نو منازعه ارسال خواهد کرد. فعلاً به وسایل صلح آمیر حل منازعه توجه مبذول خواهد گردید.
طوریکه روزنامه مینویسد، یکی از علل این کار آرزومندی بازداشتن برخی از شرکای نزدیک امریکا در ایتلاف از خواست « گرفتن کار به دست خود» می باشد.
روزنامه افزود:"مقامات امریکا به همکاران روسی خود که از اسد توسط نیروی هوایی خود حمایت میکنند، پیام ارسال داشته که ماهیت آن اینست که اپوزیسیون میانه رو قصد ترک کردن صحنه نبرد ندارد و بازگشت به مبارزه تمام عیار در نتیجه جان پیلوتان روسیه را با خطر مواجه خواهد ساخت".
به این ترتیب، وظیفه اولویتی کنترول بر ارسال مجتمع های راکت های سرشانه یی مدافعه هوایی به سوریه شمرده میشود. افتادن آنها به دست جنگجویان میتوانند نه تنها امنیت نیروی هوایی روسیه، بلکه امریکا را نیز با تهدید مواجه سازد. این کار سیا را به تامل بر ارسال دستگاه های کمتر متحرک مدافعه هوایی دوران شوروی مجبور می سازد، اگرچه آنها در برابر ضربات متقابل هوایی هرچه بیشتر آسیب پذیر خواهند بود.
به این ترتیب، به عقیده روزنامه، الترناتیف آتش بس فقط دور هرچه بیشتر خونین جنگ خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала