در یونسکو پروژه روسیه در باره حفظ پالمیرا به اتفاق آراء تصویب نمودند

© Sputnik / Poliakov /  مراجعه به بانک تصاویر مقر يونسكو
مقر يونسكو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در 199 مین اجلاس شورای اجرائیه یونسکو در پاریس هیات روسیه پروژه تحت عنوان «نقش یونسکو در تامین حفاظت و حفظ پالمیرا و تاسیسات دیگر میراث فرهنگی سوریه» پیشنهاد نمود. طوریکه معلوم گردید، سند که در تدوین آن 40 کشور – عضو یونسکو شرکت ورزیده بودند، به اتفاق آراء تصویب گردیده است. در این باره خبرگزاری «ریا نووستی» خبر داده است.

ایلیانوره میتروفانووا نماینده دایمی روسیه در یونسکو معلومات داد:"مسوده فیصله نامه مصالحوی مورد بررسی شورای اجرائیه اهمیت زیادی سمبولیک و عملی دارد. سمبولیک بودن آن در اینست که با اتخاذ این فیصله مصالحوی، ما به اتفاق آراء با مردم جمهوری عربی سوریه که از جنگ رنج می برند، همبستگی نشان دادیم. از نقطه نظر عملی، با تقبیح قاطع تخریب عمدی میراث فرهنگی، ما آمادگی خود را در مورد متحد ساختن نیرو و وسایل برای بازسازی و حفاظت پالمیرا و تاسیسات دیگر میراث جهانی سوریه ابراز داشتیم".
به عقیده میتروفانووا، تصویب فیصله نامه روسیه به اتفاق آراء موفقیت بزرگ می باشد. او اظهار داشت:" پیشتازبودن ما در مورد این مساله به بازسازی پالمیرا مربوط می باشد. اینکه این فیصله نامه در متن وسیع تصویب شد، — این متن مصالحوی است و آن بصورت کل منافع تاسیسات میراث جهانی سوریه را مدنظر میگیرد".میتروفانووا خاطرنشان ساخت که به این پروژه حتی آن کشورهای هم پیوستند که نسبت به منازعه در سوریه دیدگاه کاملاً دیگر دارند.
میخواهیم یاداوری نمائیم که اجلاس شورای اجرائیه یونسکو در پاریس در تاریخ 4 اپریل گشایش یافت و تا 15 اپریل ادامه یافت. این موضوع که هیات روسیه به 199 مین اجلاس مسوده سند پیشنهاد کرده، در تاریخ 8 اپریل معلوم گردید. پالمیرا که مخروبه های قدیمی آن یکی از شش اثر میراث جهانی یونسکو در سوریه می باشد، تحت کنترول گروه تروریستی «دولت اسلامی» از اواسط ماه می سال 2015 قرار داشت. در نتیجه بناهای یادگاری بی مانند معماری صدمات جدی متحمل شدند.
اردوی سوریه و رزمندگان نیروی مردمی به حمایت نیروهای هوایی — فضایی فدراسیون روسیه در تاریخ 27 مارچ بطور کامل شهر را از سلطه داعش آزاد ساخت. طوریکه اناتولی انتونوف معاون وزارت دفاع روسیه اعلام داشت، آزادسازی پالمیرا — لحظه عطف در مبارزه با تروریزم در جمهوری عربی سوریه می باشد.
در حال حاضر ماین پالان روسیه و سوریه کار ماین پاکی در پالمیرا ادامه میدهند. به شهر باستانی باشندگان بر میگردند. مقامات شهر حمص 47 بس برای بیش از دو هزار سوریایی آماده ساخته که جهت عودت به خانه های شان — به شهر آزادشده پالمیرا و ال کیریاتین شهر عیسوی نشین واقع در مجاورت آن ابراز علاقمندی نموده اند.
ولی تا به حال همه مردم نمی توانند به خانه های شان نسبت نبودن آب و برق و همچنان نسبت موجودیت تعداد زیادی ماین ها و بمب ها که جنگجویان داعش از خود بجا گذاشته، بر گردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала