اداره استخبارات امریکا که توانایی پیشبینی نمودن برخورد روسیه ندارد هم در باره کریمیا و هم در باره سوریه خواب برده ثابت شد

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileکانگرس امریکا
کانگرس امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بسیاری سیاستمداران و نظامیان بلندپایه امریکایی، بشمول رهبر پنتاگون، اعلام میدارند که روسیه تهدید عمده برای امریکا محسوب میشود. به عقیده دیوین نیونیس رئیس کمیته استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس امریکا، این امر بدان مربوط می باشد که قصر سفید نمی تواند حتی برخورد مسکو را پیشبینی کند.

او در این باره در مصاحبه با تلویزیون CNN معلومات داد. تفصیل مطلب را اینو تی وی ارایه نموده است.
کانگرسمین اعلام داشت:" ناتوانی در امر پیشبینی پلان ها و نیات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به بزرگترین شکست استخبارات امریکا از زمان 11 سپتمبر (عمل تروریستی 11 سپتمبر سال 2001 در نیویارک — RT) مبدل گشته است".
به عقیده او، بعد از «مداخله روسیه» در گرجستان واشنگتن به دیپلوماسی اتکا میکرد، ولی بعد از حوادث در کریمیا «کشیدن خط سرخ و تقویت مستقیم متحدین امریکا در ناتو ضروری بود».
نیونیس خاطرنشان ساخت:"و بعداً ما کاملاً لحظه را از دست دادیم، وقتیکه آنها پایگاه نو — پایگاه نو با طیارات — در بحیره مدیترانه، در سوریه راه اندازی کردند. ما این کار را احساس نکردیم، ما کور بودیم. جامعه استخباراتی اشتباهات را ادامه داد".
به گفته رئیس کمیته استخبارات مجلس نمایندگان کانگرس امریکا، قصور این مستقیماً بر دوش قصر سفید، کانگرس و متحدین واشنگتن قرار دارد. او افزود:"به خاطریکه ما در مورد ارزیابی پوتین در طول سالیان زیادی مرتکب اشتباه شدیم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала