به پاسخ تحرکات ترکیه نیروهای مسلح یونان به حالت آماده باش رزمی درآمدند

© Sputnik / Vladimir Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر Flag of Greece
Flag of Greece - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریا نووستی از وزارت دفاع یونان خبر داد که : به دستور وزیر دفاع ملی یونان پانوس کمینوس نیروهای مسلح یونان در صبح پنجشنبه دست به انجام تمرینات نظامی به منظور بررسی هشدار تحرکات نظامی ترکیه زدند.

در عرض سه روز گذشته طیارات نظامی ترکیه چندین بار بخش شرقی دریای اژه به پرواز در آمده اند. اگرچه نیروهای هوایی ترکیه به طور مداوم حریم هوایی یونان را نقض می کنند، اما پرواز بر فراز جزیره در آتن به عنوان تحریک بسیار خطرناک است.

سخنگوی آژانس گفت «ما در حال انجام تمرینات در اندازه بزرگ هستیم تا آماده باشیم. از لحاظ تاریخی ترکیه همیشه زمانی که دارای مشکلات داخلی می باشد کوشش می کند که آن را به بیرون صادر کند. ما باید برای این آماده باشیم».

او هم چنان گفت، تمرینات که در شمال یونان در نزدیکی مرز سابق با جمهوری مقدونیه یوگسلاویای به دلیل اقدام مقامات اسکوپیه انجام می شود به همین خاطر تمرینات ارتش در هر صورت به وضعیت پناهندگان ربطی ندارد.

«ارتش در امور داخلی دخالت نمی کند، این وظیفه پولیس است» منبع گفت

«ما همیشه در مورد تهدیدات در حال آماده باش می باشیم. از آنجایکه اسکوپیه در قانون اساسی خود تغییرات لازم را نیاورده اند، ما باید در حال آمادگی باشیم.

آتن معتقد است که اسکوپیه می تواند بالای قلمرو شمالی یونان یعنی مقدونیه ادعا کند، طوریکه جمهوری همسایه تغییر نام خود را رد می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала