110 مخالف مسلح دولت افغانستان به قتل رسیدند

© Sputnik / Zafarshah Rouyee110 مخالف مسلح دولت افغانستان به قتل رسیدند
110 مخالف مسلح دولت افغانستان به قتل رسیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که در عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی این کشور 110 تن از مخالفان مسلح دولت به قتل رسیده‌اند.

این وزارت می‌افزاید که در میان افراد کشته شده چهار شهروند خارجی نیز شامل هستند.

به گفته وزارت دفاع افغانستان،‌ این عملیات‌ها که به منظور سرکوب گروه‌های تروریستی راه‌اندازی شده بود، در آن 124 مخالف مسلح دیگر زخمی و سیزده تن دیگر بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع در خبری که به رسانه‌ها فرستاده گفته که بیشترین تلفات به مخالفان مسلح دولت در ولایت جوزجان وارد شده است. دولت افغانستان از جنگجویان گروه طالبان بنام مخالفان مسلح دولت و دشمن مردم افغانستان یاد می‌کند.

وزارت دفاع می‌افزاید در عملیاتی که به حمایت نیروهای هوایی، توپچی و پیاده در بیست و چهار ساعت گذشته در مربوطات ولسوالی آقچه ولایت جوزجان جریان داشت، بیست و یک تن از مخالفان مسلح دولت به شمول قاری نورالله از فرماندهان محلی مخالفان و چهار شهروند خارخی به قتل رسیدند. در این عملیات 33 مخالف دیگر به شمول قاری حفیظ‌الله ولسوال نام‌نهاد گروه طالبان در ولسوالی آقچه زخمی شده‌اند. همچنین در عملیات مشابه در ولسوالی‌های سرکانو و مروه ولایت کنر نیز 23 مخالف مسلح دولت کشته و 40 تن دیگر زخمی شده‌اند.

متباقی شورشیان مسلح مخالف دولت افغانستان در عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی کشور در ولایت‌های بغلان، بادغیس، بدخشان، غزنی، پکتیکا، کندهار، میدان وردک، زابل، سرپل و هلمند کشته و زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع از کشته شدن پانزده سرباز اردوی ملی افغانستان نیز در جریان این عملیات‌ها خبر داده است. این وزارت جزییاتی در مورد چگونگی و محل قتل این سربازان ارایه نکرده است.
با گرم شدن هوا در افغانستان، میزان خشونت‌ها در این کشور بیشتر خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала