آکسفام: حدود پنجاه کارپوریشن امریکا در آفشارهای خارجی 3،1 تریلون دالر پنهان کرده اند

© AP Photo / Jacques Brinonآکسفام: در حدود پنجاه کارپوریشن امریکا در آفشارهای خارجی 3،1 تریلون دالر پنهان کرده اند
آکسفام: در حدود پنجاه کارپوریشن امریکا در آفشارهای خارجی 3،1 تریلون دالر پنهان کرده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حدود پنجاه کارپوریشن بزرگ امریکا در آفشارهای خارجی در حدود 3،1 تریلون دالر پنهان کرده اند. این نتیجه از معلومات تحقیقات Broken at the Top سازمان خیریه Oxfam به دست آمده است.

طبق گزارش خبرگزاری «ریا نووستی»، فرار از پرداخت مالیات به عمل همگانی موسسات حقوقی در سراسر جهان مبدل گشته است. به اساس ارزیابی Oxfam، 90% از 200 کمپنی جهانی از آفشارها استفاده میکنند.
کمپنی های دارای مارک جهانی، مانند Pfizer، Goldman Sachs، Dow Chemical، Chevron، Walmart، IBM و Procter & Gamble بیش از 1600 موسسه مربوطه در زون های آفشاری دارند. طوریکه تدوین کنندگان گزارش محاسبه نموده، هولدینگ های چند ملیتی همه ساله تا 240 میلیارد دالر مالیات پرداخت نمی کنند.
در نتیجه پوشیدن عواید امریکا همه ساله 111 میلیارد دالر و کشورهای فقیر در حدود 100 میلیارد دالر مالیات دریافت نمی کنند. در نتیجه کشورها سرمایه گذاری ها در چنان عرصه های مهم، مانند معارف، صحت، شبکه اقتصادی دریافت نمی کنند و این کار به افزایش فقر مساعدت میکند.
میخواهیم یاداوری نمائیم که Oxfam در شهر اکسفورد انگلستان در سال 1942 برای کمک به گرسنه گان (Oxford Committee for Famine Relief) تاسیس شده بود. در حال حاضر این اتحادیه بین المللی متشکل از 17 سازمان می باشد که در بیش از 90 کشور جهان کار میکند. هدف این سازمان — حل مسایل فقر و بی عدالتی مربوط به آن در سراسر جهان می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала