درخواست سازمان ملل از جامعه جهانی برای حل مشکلات مهاجرین افغان

© AFP 2023 / CSABA SEGESVARIAn Afghan refugee
An Afghan refugee - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های سازمان ملل متحد از جامعه جهانی خواسته تا برای حل مشکلات مهاجرین افغان در کشورهای اروپایی و همسایه این کشور اقدام کرده و نگذارند مهاجرین عودت‌کننده به افغانستان دوباره مجبور به ترک کشورشان شوند.

جورج اکوت اوبو معاون عملیاتی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد، در سفر به افغانستان این درخواست را در یک کنفرانس خبری در کابل مطرح کرد.

آقای ابو روز یکشنبه، 29 حمل، در این کنفرانس خبری در کابل گفت، در صورتی که جامعه جهانی خواسته باشد مشکلات مهاجرین افغان در کشورهای اروپایی و همچنین ایران و پاکستان حل خواهد شد. جور اکوت اوبو می‌گوید که جامعه جهانی می‌تواند از طریق کمک به دولت افغانستان به منظور تامین امنیت، بهبود وضعیت اقتصادی، ایجاد فرصت‌های کاری و دسترسی به سرپناه، مانع ترک افغان‌ها از کشورشان شود. معاون عملیاتی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در این کنفرانس خبری گفت: «جامعه بین‌المللی توان حل بحران فعلی مهاجرت‌ها و پناهجویان را در اروپا دارد. از همه‌ مهم‌تر وضعیت مهاجرت طولانی مدت‌ افغان‌ها در کشور همسایه ایران و پاکستان، توانایی پیدا کردن راه‌های حل این مشکل را دارد. بنا از یک موضع بسیار قوی و قاطعنانه از جامعه بین‌المللی تقاضا می‌کنیم که در پیدا کردن راه‌های حل دایمی برای مهاجرین در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی و بازگشت‌شان آماده کمک به افغانستان باشد.»

این مقام کمیشنری عالی سازمان ملل متحد همچنین گفت که طی دو سال اخیر میزان بازگشت داوطلبانه پناهجویان افغان از کشورهای ایران و پاکستان کاهش قابل ملاحظه داشته است. او تاکید کرد که اطمینان از آینده بهتر به بازگشت پناهجویان به کشورشان کمک می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала