حمله انتحاری و درگیری مسلحانه در قلب شهر کابل

© REUTERS / Ahmad Masoodحمله انتحاری و درگیری مسلحانه در قلب شهر کابل
حمله انتحاری و درگیری مسلحانه در قلب شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: گروهی از مهاجمان مسلح مخالف دولت افغانستان، پس از یک انفجاری انتحاری نیرومند با نیروهای امنیتی این کشور در قلب شهر کابل درگیر شده‌اند.

گروهی از مهاجمان حوالی ساعت نه بامداد امروز، پس از یک انفجار انتحاری نیرومند در منطقه پل محمود در قلب شهر کابل، وارد ساختمان ریاست دهم امنیت ملی افغانستان شده و با نیروهای امنیتی این کشور درگیر شده‌اند.

درگیری مسلحانه هم اکنون نیز میان نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح ادامه دارد. ریاست دهم امنیت ملی مسوولیت حفاظت از رجال برجسته دولتی را به عهده دارد. وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده که تاکنون نزدیک به دوصد زخمی ناشی از این حمله انتحاری و درگیری میان میان نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح در ساختمان ریاست دهم امنیت ملی، به شفاخانه‌های کابل منتقل شده‌اند. هنوز جزییات دقیقی از تعداد کشته‌شدگان این رویداد در دست نیست. ریاست دهم امنیت ملی در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع و ارگ ریاست جمهوری قرار دارد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان این حمله را شدید محکوم کرده می‌گوید: «حمله تروریستی امروز در نزدیکی پل محمود خان کابل نشان واضح از شکست دشمن در جنگ رو در رو با نیروهای امنیتی کشور می‌باشد».

گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته می‌گوید که انفجار و درگیری امروزی جزی از عملیات بهاری «عمری» می‌باشد.

صدا و لرزش این حمله نیرومند در ساحات دورتر از محل رویداد نیز احساس شده است. در نزدیکی محل انفجار شیشه‌های برخی از ساختمان‌ها ریخته است. جزییات این رویداد بعدتر ارایه خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала