7 کشته و 327 زخمی در حمله انتحاری و درگیری امروز در کابل

© REUTERS / Omar Sobhani7 کشته و 327 زخمی در حمله انتحاری و درگیری امروز در کابل
7 کشته و 327 زخمی در حمله انتحاری و درگیری امروز در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که تا ساعت دوازده و نیم بعد از ظهر امروز، 7 کشته و 327 زخمی ناشی از حمله انتحاری و درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح در داخل ساختمان یکی از نهادهای امنیتی در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری، به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

به گفته این وزارت، قربانیان این رویداد غیرنظامیان هستند. این وزارت افزوده که احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.

برخی از منابع خبری از کشته شدن بیش از بیست نفر گزارش داده‌اند. تاکنون تعداد دقیق کشته‌شدگان مشخص نشده است.
حوالی ساعت نه صبح امروز، یک انفجار انتحاری نیرومندی در منطقه پل محمود خان در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع و ارگ ریاست جمهوری، قلب شهر کابل را لرزاند. بدنبال این انفجار، گروهی از مهاجمان مسلح وارد ساختمان ریاست حفاظت از رجال برجسته دولتی شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. این درگیری پس از نزدیک به دو ساعت خاتمه یافت.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله، لحاظات پس از آغاز درگیری‌ها گفته بود که احتمالا سه مهاجم مسلح وارد ساختمان ریاست حفاظت از رجال برجسته شده‌اند.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، پس از ختم درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح به محل رویداد رفته و اعلام کرد که این حمله بدنبال شکست سنگین طالبان در حملات چند روز اخیر نیروهای امنیتی صورت گرفته است. آقای عبدالله افزود که در میان قربانیان این رویداد شماری از سربازان امنیتی نیز حضور دارند. او جزییات بیشتری در مورد تعداد کشته‌شدگان این رویداد ارایه نکرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала