اشرف غنی: "من مزدور کسی نیستم"

© REUTERS / Mohammad IsmailAfghanistan's President Ashraf Ghani points while speaking during a news conference in Kabul
Afghanistan's President Ashraf Ghani points while speaking during a news conference in Kabul - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این سالهاست که ناظرین٬ سیاسیون کشور همه و همه به یک صدا ابرازمیدارند که طالب باتو مذاکره نمیکند

دوستان امروز ازواقعه خونین پل محمود خان حرف میزنیم ، اولتر از همه مراتب تسلیت خود و کارمندان رادیو اسپوتیک را برای خانواده و مردم مصیبت زده کشور خود ابراز میدارم و صبر جمیل برای بازماندگان این حادثه هولناک می خواهم. حرف ای برای تقبیع تروریستان نمی توانیم پیدا کنیم نمی دانیم به کدام الفاظ نفرت مان را ابراز نماییم. اگر چه طالبان امروز در هر گوشه و کنار ٬شهر ها و قصبات افغانستان خون می ریزانند و بی داد گری می کنند ٬ اما هیچ نیست که رهبران کشور این همه شیطان صفتان را به نام خودشان محکوم نمایند ٬ بازهم به حاشیه میروند و حراس دارند که طالبان را تروریست خطاب نمایند و مسوًلیت را بدوش شان قرار دهند ٬ اگر چه خود طالبان خود با فخر و غرور ازعمال شیطانی خود اعلامیه پخش می کنند و خود صفتانه ازارقام کشته گان گذارش میدهند ٬همه شهیدان را جاسوس و مزدوران خطاب می نمایند٬ اینست فرهنگ طالبانی!
هموطنان٬ مرا یکبار دیگر حرف های رئیس جمهور اشرف غنی در مورد واقعه خونین پل محمود خان به حیرت درآورد. شما حتما شنیدید و من یک مورد این صحبت ٬ در ظاهر بسیار احساساتی ٬ اما در باطن کاملا میان تهی و فورمولیته وی را تکرار و تحلیل می نمایم. خوب گوش کنید! وی می گوید که« زه مسوًل یم د افغانان دژوند د ساتلی لپاره» ٬ وی به تعقیب اش می گوید که تو پول از بیگانه می گیری٬ و باز هم نمی گوید که تو طالب. باز هم رئیس جمهور هیچ آدرس را مخاطب قرار نمی دهد ٬ اشرف غنی با دیده درایی می گوید که «من مزدور کسی نیستم ٬ بلکه من نگبهان این خاکم» ٬ و بلاخره آرام می شود و می گوید «بیا با من پشت میز مذاکره بنشین».
خوب ببینید٬ در یک گفتار همزمان از یک طرف می گوید که تروریستان به سخت ترین جزا خود می رسند و بدون مکث ادامه می دهد «بیا با من پشت میز مذاکره بنشین ».
ببینید وی به ادامه صحبت های از بد ٬بدتر حرف می زند بازهم بی آدرس خطاب میکند ٬مشخص نمی سازد ٬ نمی دانم به کدام آدرس اظهار می نماید و می گوید که «اگر مثل القاعده عمل می کنید و افغانستان را به میدان جنگ مبدل میکنید ٬ باز ما همرای تان نیستیم ٬ نه برادر ما استید و نه جُز ما استید.»
دوستان نمی دانم که این رییس جمهور در کجا زندگی می کند٬ و در این مدتها در کجا زندگی نموده که هنوز نمی داند که این طالبان مثل القاعده کم از کم پانزده سال است عمل می کنند و کشور خود را به میدان جنگ مبدل نموده اند ٬ اما رئیس صاحب جمهور تا به حال نمی داند و بسیار شک دارد که ایشان مانند القاعده عمل می کنند.

گفته های داکتر عمر شریفی کارشناس امور سیاسی را در لینک ذیل میتوانید بشنوید

​هیچ معلوم نیست که این رییس جمهور را کی مشوره می دهد ٬ یکی از نزدیک ترین شخص اش احمد ضیا مسعود نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهور افغانستان در امور حکومت‌داری خوب ٬ یک بار نه ٬ بلکه بار ها انتقاد کرده که مذاکرات صلح با طالبان بی ثمر است. معاون اول اش همین حالا در مقابله با برادران رییس جمهور غنی و کرزی قرار دارد٬طالبان یک بار نه ٬ بلکه صد بار اعلان کرده اند که حاضرنیستند با این حاکمیت روی میز مذاکره بنشینند ٬ چه وقت شود که این ریس جمهور ازخواب غفلت بیدار شود. 

این سالهاست که ناظرین٬ سیاسیون کشور همه و همه به یک صدا ابرازمیدارند که طالب باتو مذاکره نمیکند وازسلاح دست برنمی دارد ٬ تو با چهار نفردور پیش ات جور نمی آیی چه خاصا باطالبان٬ بنا هیچ بی جهت وقت ات را ضایع مکن ٬ ازمصارف ګزاف شورای عالی صلح دست بکش ٬ به عوض آن بهتر است که این پول را برای قهرمانان اردوی ملی ات مصرف نمایی و به ایشان روحیه بدهی.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала