داعش مردم را به خاطر امتناع از پوشیدن حجاب و همکاری با اردوی عراق یکسان مجازات میکند

© REUTERS / Social media via Reuters TVداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سر جداشده از تن اسیر اعدام شده و صدای افتادن آن بر صحن – این کمترین چیزی است که اتباع عراق در اسارات داعش مشاهده کرده میتوانند.

در اراضی تحت کنترول داعش در غرب عراق اسرا با خشونت های حیوانی جسمانی — از شلاق زدن بر پشت و پا تا قطع دست و پا و سر — مواجه میگردند.
خبرگزاری سپوتنیک به دریافت تبصره از اسیر عراقی که از بند داعش فرار نموده، موفق شده که در آن در باره شرح مفصل زندگی مردم در شهر هیت در ولایت انبار قبل از آزادی سازی چندی قبل توسط نیروهای مسلح عراق یکجا با رزمندگان نیروی مردمی، معلومات داد.
ابو ایمان 43 ساله معلومات داد که افراد مسلح داعش سموچ های زیرزمینی حفر نموده که یکی از آنها مستقیماً در زیر عمارت در مرکز شهر هیت و سموچ های دیگر در منطقه البقر، اندکی شرقی تر از مرکز قرار دارند. آنها از این سموچ ها به مثابه زندان برای نگهداری اسرا استفاده میکردند.
ابو ایمان گفت:" در این زندان ها در حدود 300 — 400 نفر نگهداری میشدند که اکثریت آنها به ساختارهای امنیتی مربوط بودند. اسرای دیگر مردم عادی می باشند که افراد مسلح به همدستی با اردو و دادن اطلاعات برای پیشبرد عملیات بر ضد داعش، بطور مثال، تعداد جنگجویان، مواضع اساسی آنها، اسرا و غیره، متهم می سازند".
بعد از آن که اردوی عراق نبرد به خاطر آزادسازی شهر هیت آغاز کرد، افراد مسلح به سوریه عقب نشینی کردند و همه اسرا را با خود بردند که در باره سرنوشت آنها معلومات در دست نمی باشند. اسرای که انتقال آنها مشکل بود، افراد مسلح جابجا تیرباران کردند.
ابو ایمان افزود:" جنگجویان داعش زندگی ما را به جهنم مبدل ساختند. از ماه اکتوبر سال 2014 هیچکس از اهالی به، استثنای رفتن جهت خریداری محصولات، به خیابان ها برآمده نمی توانستند. در بین مردم ملکی تعداد زیادی اشخاص مزدور وجود داشتند که بر آنهایی نظارت میکردند که مردم چه میگویند و برخلاف داعش چه کار میکنند. در خیابان های شهر صدها نفر به اساس اطلاعات کاذب اعدام شدند".
اردوی عراق بعد از آزادسازی شهر اولتر از همه کار جمع آوری اسامی آنهایی را آغاز کرد که از داعش به خاطر دادن اطلاعات پول دریافت میکردند. این مردم توسط ارگان های امنیتی بازداشت شدند و حالا با تهدید جزای حبس به اساس ماده 4 قانون راجع به مبارزه با تروریزم «مساعدت به تروریزم» مواجه می باشند.
ابو فالیخ باشنده شهر هیت در سن 55 سال خود اعدام آشنایان نزدیک خود را که به رابطه با ارگان های امنیتی و نیروهای مسلح عراق متهم شده بودند، به چشم سر مشاهده کرده است. ابو فالیخ به خبرگزاری سپوتنیک معلومات داد که آن بخش باشندگان شهر هیت که از همکاری با داعش امتناع ورزیدند، با چه پیگردهای مواجه شدند.
ابو فالیخ معلومات داد:"هر روز آنها در کوچه اشخاصی را اعدام میکردند که به رابطه با ساختارهای امنیتی و اردوی کشور متهم می ساختند. ابتدا آنها را به اعتراف علنی در برابر داعش مجبور می ساختند. از نزد آنها همه سلاح های دست داشته را می گرفتند و بعداً سر آنها را می بریدند".
زن 59 ساله باشنده شهر هیت که در مورد فاش نکردن نام اش خواهش نمود، به نوبه خود، معلومات داد که در ابتدای آغاز عملیات آزادسازی شهر هیت داعش بصورت فعالانه جهت ماینگذاری تعداد اعظمی خانه ها در شهر اقدام نمود. این کار به آن منجر شد که بسیاری باشندگان به اثر تصادم با ماین مستقیماً در خانه های شان کشته شدند.
این خانم گفت:" من نمی دانم که ما چگونه زنده ماندیم، به خاطریکه خانه ماینگذاری شده بود و در کوچه ها راکت و ماین ها سقوط می نمودند".
زمانیکه شهر هیت تحت کنترول داعش قرار داشت، جنگجویان همه زنان را به پوشیدن حجاب مجبور ساختند. پولیس به اصطلاح اسلامی برای دستگیری زنان که نظم تعیین شده تروریستان را در مورد رعایت حتمی حجاب رعایت نمی کردند، گزمه ها سازماندهی میکرد.
باشنده هیت افزود:" اگر گزمه زن بدون حجاب را دستگیر می کرد، پس عواقب آن مختلف بوده میتوانست: یا او را جابجا اعدام میکردند، یا شلاق می زدند و یا شوهر وپدر او را با شکنجه های جسمانی سنگین مجازات مینمودند".
نیروهای مسلح کشور در لحظه کنونی کمپ سیار برای آوارگان داخلی سازماندهی کرده که خانه های خود را هنگام عملیات به منظور آزادسازی شهر هیت از افراد مسلح داعش ترک کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала