امریکا: پاکستان شبکه حقانی را نباید بعد از این تحمل کند

© Sputnikوزارت خارجه امریکا
وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امريکا نگرانی خود را در باره فعاليت هاى گروه حقانى و گروه هاى دیگر تروريستى در خاک پاکستان ابراز داشته و از مقامات آن کشور خواسته، تا گروه حقانى را بعد از اين تحمل نکند.

ايليزابت تروديو سخنگوى وزارت امور خارجه امريکا، به خبرنگاران در واشنگتن گفته است که موضوع گروه حقانى و ساير گروه هاى تروريستى را، بعد از حملۀ تروريستى خونين در کابل، با مقامات پاکستانى در ميان گذاشته است.
او افزود:"ما به سطح بلند با مقامات پاکستانى صحبت نموديم که آنها هنوزهم طالبان افغان به ويژه گروه حقانى را که در خاک اين کشور فعاليت دارند، تحمل ميکنند."
منبع افزود که از پاکستان اکيداً خواسته، تا تمامى تعهدات خود مبنی بر اینکه در برابر همه گروه هاى تروريستى بدون تفاوت عمل ميکند و عليه تمامى گروه ها اقدامات خواهد کرد، عملى کند.
سخنگوى وزارت امور خارجه امريکا گفته است که پاکستان، يکبار ديگر با امريکا تعهد کرده که بدون کدام تفاوت، در مقابل گروه هاى تروريستى اقدام ميکند.
به گفته موصوف، امريکا مکرراً از پاکستان خواسته است که به تعهدات خود عمل نمايند.
خانم ايليزابت، اين اظهارات را در حالى ابراز داشته که حکومت افغانستان، گروه حقانى را مسوول حملۀ اخير در کابل خوانده است.
طبق گزارش آژانس خبری پژواک، دواخان مينه پال معاون سخنگوى رييس جمهور گفته است که گروه حقانى، همچو حملات را هيچگاه بدون کمک و همکارى پاکستان انجام داده نمى توانند و اين کار، از 14 سال بدينسو ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала