باراک اوباما قصد دارد حدود 250 سرباز ایالات متحده امریکا را به سوریه بفرستد

© AFP 2023 / RABIH MOGHRABIباراک اوباما قصد دارد حدود 250 سرباز ایالات متحده امریکا را به سوریه بفرستد
باراک اوباما قصد دارد حدود 250 سرباز ایالات متحده امریکا را به سوریه بفرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وال استریت ژورنال از برنامه های امروز رئیس جمهوری امریکا باراک اوباما در دیدار با رهبران چند کشور اروپایی در هانوفر گزارش میدهد که او اعلام خواهد کرد که قصد دارد 250 سرباز جنگی نیروهای امریکایی را به سوریه بفرستد. به گفته یک منبع در دولت اوباما، این تصمیم حالا گرفته شده است.

وال استریت ژورنال نظر به سخنان او می نویسد:«این تصمیم به افزایش حضور نظامی امریکا در خاک سوریه می انجامد، امریکا هم اکنون حدود 50 نظامی در سوریه دارد که با پیوستن 250 نفر به آنها تعداد نظامیان امریکایی به 300 نفر خواهد رسید».

فرض می شود که هدف اصلی فرستادن نظامیان به سوریه گسترش عملیات بر علیه شبه نظامیان گروه تروریستی "دولت اسلامی" به ویژه آمادگی برای حمله به مقر تروریستی رقه در سوریه است. بنابراین، با توجه به گزارش، ارتش ایالات متحده امریکا برخی کارهای مقدماتی را با سنی های محلی برای پیوستن با شبه نظامیان کرد که برضد تروریست ها در شمال مبارزه می کنند انجام داده است.

نظر به معلومات وال استریت ژورنال، برای حضور نظامی امریکا در سوریه اوباما مشاوران نظامی خود را متقاعد کرده است که علاوه بر این کوشش می کند که تنش بین سازمان کردستان سنی های سوریه و انقره را کم کند، که این مواضع کردها را تقویت خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала