مسوول نظامی طالبان در کندز بازداشت شد

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeمسوول نظامی طالبان در کندز بازداشت شد
مسوول نظامی طالبان در کندز بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرده که قاری سلیم مسوول نظامی گروه طالبان برای ولایت کندز، با هفت تن از همکارانش بازداشت شده است.

این وزارت می‌گوید که قاری سلیم در نتیجه یک عملیات هدفمند که توسط نیروهای امنیت ملی، اردوی ملی و قطعات خاص پولیس ملی راه‌اندازی شده بود، شب گذشته از روستای آقتاش ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز بازداشت شده‌ است.

وزارت امور داخله از قاری سلیم به عنوان یکی از افراد مهم گروه طالبان نام برده می‌افزاید که او در بیشتر حملات تروریستی و دهشت‌افگنی را در ولایت کندز، در شمال افغانستان رهبری می‌کرد. به گفته این وزارت، در این عملیات دو هراس‌افگن دیگر نیز کشته شده‌اند. وزارت امور داخله افغانستان افزوده که به نیروهای امنیتی در این عملیات آسیبی نرسیده است.

همچنین وزارت امور داخله افغانستان از کشته شدن ملا حسن مشهور به ابوبکر، معاون ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی بهاوالدین ولایت تخار نیز خبر داده است. این وزارت از کشته شدن عبدالله گجر یک تن از افراد برجسته طالبان نیز در درگیری با نیروهای پولیس خبر داده است.

وزارت امور داخله از ملاحسن و عبدالله گجر به عنوان افراد مهم طالبان یاد کرده می‌افزاید که آنان در اکثر حملات تروریستی به ویژه حمله بالای پوسته‌های نیروهای امنیتی ولایت تخار نقش فعال داشته‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала