استقرار راکت های اوپراتیفی امریکا در مرز ترکیه

© Sputnik / Igor Zaremboقوای توپچی
قوای توپچی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا سیستم راکت های اوپراتیفی خود را در ماه می در مرز ترکیه با سوریه مستقر می نماید

تاس: طبق گزارش کانال تلویزیونی Haber Turk وزیر خارجه ترکیه اظهار داشته است که امریکا قصد دارد در ماه می سیستم راکت های اوپراتیقی را در مرز ترکیه با سوریه مستقر نماید.

وزیر خارجه ترکیه میگوید: "هدف ما ازبین بردن داعش در ساحه 98 کیلومتری منطقه منبیچ در شمال ترکیه می باشد. ما توپ های را در اختیار داریم که ساحه انداخت اش تا 40 کیلومتر میباشد. اما امریکا سیستم HIMARS — 90 км را با خود دارد که میتواند تا فاصله 90 کلیومتر دشمن را نابود کند. ما به توافق رسیدیم و در ماه می این سیستم در مرز با سوریه جابجا میگردد. به این شکل ترکیه میتواند داعش را تحت آتش قرار دهد تا نیروهای میانه رو، محل را تحت کنترول خود دراورند".

وزیر خارجه ترکیه گفت: بعد از مستقر شدن سیستم فوق الذکر، خود به خود ساحه امن بوجود میاید. بارک اوباما در اظهارات اخیر خود یادآور شد که مخالف ایجاد زون امنیت در سوریه نیست. آلمان نیز همنظر است. به این مفهوم که بلاخره آنها نظر ترکیه را در ارتباط رویدادهای سوریه درک کرده اند. برای بهتر موثر بودن مناطق تصفیه شده از چنگ داعش، باید از نیرو های میانه رو مخالف سوریه از طرف ترکیه هم از هوا و هم زمین حمایت گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала