حامد کرزی: امریکا و متحدانش نتوانستند یک امنیت پایدار در افغانستان بیاورند

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی
کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی – مردی که در سال های سخت رهبری افغانستان را به عهده داشت او از سال 2001 تا به 2004 رهبری دولت موقت و بعد از آن تا 2014 رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان بود. او در مصاحبه ای با RT یاد آوری میکند که ما در اوایل بسیار زود کشور را از تروریزم نجات دادیم.

او میگوید:«ما تروریست ها را راندیم و زندگی مردم روند عادی خود را گرفت و در سه چهار سال امنیت و صلح ما پیشرفت کردیم مکتب ها را باز کردیم و اقتصاد ما دوباره احیا شد».
امید زیادی برای انجام کارها پیدا شد و ما به خیلی چیزها رسیدیم، اما کرزی اذعان می کند که موفق نشد تروریسم را از شهرهای نا امن از بین ببرد. امروز کابل بیشتر از حملات تروریستی آسیب پذیر شده است. با توجه به سخنان رئیس جمهور سابق، امروز سطح افراط گرایی و تروریسم در افغانستان بیشتر از قبل شده است و به منظور موفقیت و مقاومت در برابر این باید ما دنبال یک سرچشمه اقتصادی خوب باشیم.

کرزی تاکید کرد: «ما در مبارزه با تروریزم موفق نخواهیم شد اگر با هم متحد نباشیم و پایگاه های آموزشی تروریست ها را از بین نبریم و منبع خوب مالی نداشته باشیم. ایالات متحده امریکا و متحدانش نتوانستند در افغانستان بالای تروریزم پیروز شوند بدلیلی اینکه آنها برای از بین بردن افراد گرایان به دهات ها و قریه ها می گشتند جای که در آنجا آنها نبودند. آنها بالای پایگاه های آموزشی تروریست ها در پاکستان حمله نمیکردند و انگیزه خوبی برای مبارزه با تروریست ها نداشتند و کانال های مالی آنها را مسدود نمیکردند اگر چه آنها این همه را میدانستند که پول از کجا برای تروریست ها میرسد، بنابراین کشور ما رنج برد و میبرد اگر این اقدامات را انجام ندهیم».
با توجه به سخنان رئیس جمهور سابق، علاوه بر این برای مبارزه موفقیت آمیز علیه تروریسم کشورهای پیشرو در جهان — از جمله روسیه، ایالات متحده امریکا، هند و چین باید با هم همکار باشند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала