ریاض طرحی را برای کاهش اقتصادی از وابستگی به تیل ارائه کرد

© AFP 2023 / ALAIN JOCARD Saudi Defence Minister Prince Mohammed bin Salman bin Abdul Aziz al-Saud
Saudi Defence Minister Prince Mohammed bin Salman bin Abdul Aziz al-Saud - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع عربستان سعودی محمد بن سلمان یک برنامه را ارئه کرد که این کشور را به کاهش وابستگی اقتصادی به تیل کمک خواهد کرد.

او گفت:-«قانون اساسی ما وابسته به کتاب مقدس و تیل می باشد، و این بسیار خطرناک است و همچنان پادشاهی ما وابسته به تیل می باشد و به همین خاطر کار چندین پروژه با پایین آمدن قیمت تیل ایستاد شده است».

طرح زیر نام "چشم انداز 2030" می باشد و این تصمیم بعد از آن گرفته شد ک قیمت تیل پایان آمد. در این طرح اولویت های که برای 15 سال آینده برای کاهش دادن وابستگی اقتصادی تیل در نظر گرفته شده است، عبارت می باشد:- از گسترش جهانگردی، تجارت اسلحه، و سرمایه گذاری در کشور می باشد. اما تاجر و سرمایه گذارامریکایی جیم راجرز این طرح ها را راه حل نمیداند و میگوید که این برای اولین بار نیست که عربستان این قسم طرح ها را ارائه می کند، بعید است که این قسم طرح ها جنبه عملی به خود بگیرد.

او خاطر نشان ساخت که «عربستان سعودی 70 سال است که تلاش میکند طرحی مانند این را اجرایی بسازد اما نمی تواند، آنها میخواستند که محصولات زراعتی را کشت کنند و بفروشند اما کشت کردن این محصولات خرچ زیادی برداشت که قیمت آن بیشتر از محصولات که در بازار بود میشد. و این طرح را انجام دادند و گذاشتند».

«روشن است که ریاض میخواهد کاری کند اما انجام آن به نظرم ناممکن می باشد، و بسیاری از برنامه های عربستان ناکام می باشد. عربستان میخواهد که کشوری سیاحتی شود اما در مکه و مدینه مردم غیر مسلمان اجازه ندارد و زن با مرد در رستوران غذا و یا نشسته نمی توانند و در سواحل اجازه نمیدهد؟ محدودیت ها به پوچی میرسد. اما امکان دارد که آنها بتوانند انجام بدهند اما باید عجله کرد به خاطریکه کسری بوده همچنان رو به رشد است»، — راجرز مشوره داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала